رئیس جامعه هتلداران ایران با انتقاد از هتل‌سازی بدون انجام نیازسنجی در کشور درخواست کرده است که روند هتل‌سازی‌ نامتعارف در برخی مناطق هدف همچون شهر مشهد متوقف شود.

هتل

جمشید حمزه‌زاده که با ایسنا گفت‌وگو کرده است، همچنین از تهیه طرح ظرفیت‌سنجی مناطق مختلف برای ساخت هتل در کشور خبر داده است. به گفته او، یکی از سیاست‌های جامعه هتلداری ایران توافق با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور برای صدور موافقتنامه اصولی ساخت هتل، با نظر جامعه هتلداران ایران با توجه به طرح ظرفیت‌سنجی ساخت هتل در کشور است.

حمزه‌زاده با تأکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حال حاضر موافقتنامه‌های اصولی ساخت هتل را بدون ظرفیت‌سنجی در منطقه و براساس ضوابط خود صادر می‌کند، گفت: برای همین است که گاهی در یک منطقه 5هتل ساخته می‌شود بدون اینکه ظرفیت آنها در طول سال تکمیل شود. رئیس جامعه هتلداران ایران از مشهد به‌عنوان شهری که بدون ظرفیت‌سنجی در آن اقدام به هتل‌سازی‌ کرده‌اند یاد کرد.

آنطور که رئیس جامعه هتلداران کشور گفته است، ظرفیت هتل‌های شهر مشهد تنها در ایام سفر، تکمیل می‌شود و برخی هتل‌های این شهر حتی در زمان اوج سفر نیز خالی می‌مانند.

به گفته حمزه‌زاده، همین حالا نیز در شهر مشهد 100مرکز اقامتی با ستاره‌های مختلف در حال ساخت است، درحالی‌که با توجه به ظرفیت خالی هتل‌های این شهر در طول سال و وجود خانه‌های استیجاری، مشهد به هتل‌های جدید نیاز ندارد.

رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین با اشاره به این موضوع که میانگین سالانه اقامت در هتل‌های کشور 40درصد است، به انتقاد از افرادی که می‌گویند هتل مناسب برای خارجی‌ها نداریم پرداخت و گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی با طرح ظرفیت‌سنجی موافقت کند، شاهد ساخت‌وسازهای اصولی هتل‌ها خواهیم بود و حتی می‌توانیم درباره درجه و ستاره هتل‌ها در نقاط هدف نیز اعلام نظر کنیم تا شاهد ساخت هتل‌هایی با درجه نامتعارف که بدون مشتری مانده‌اند نباشیم.

 

کد خبر 246367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز