همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران و وزیر علوم بلاروس در دیداری برای ایجاد مرکز تحقیقاتی مشترک با حضور اساتید دانشگاه تهران و استادان دانشگاه‌های بلاروس تفاهم کردند.

به گزارش تسنیم، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و الکساندر شوملین وزیر علوم بلاروس شنبه 5 بهمن ماه در دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که با حضور سفیر بلاروس در ایران و معاونان اداری مالی و بین‌الملل دانشگاه تهران برگزار شد، رئیس دانشگاه تهران و وزیر علوم بلاروس بر سر ایجاد مرکز تحقیقاتی مشترک با حضور اساتید دانشگاه تهران و دانشگاه‌های بلاروس به توافق رسیدند.

دکتر فرهاد رهبر در پی پیشنهاد وزیر علوم بلاروس برای راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی، گفت: برای ایجاد این مرکز تحقیقاتی، لازم است هیئتی از دانشگاه تهران به بلاروس اعزام شود تا با بررسی موضوعات مورد علاقه دو طرف، محورهای نهایی برای همکاری مشترک تعیین شوند.

رئیس دانشگاه تهران با یادآوری تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه تهران و بلاروس که پیشتر منعقد شده است، افزود: بهتر است دو طرف برای عملیاتی شدن توافقات، به سمت تصویب دو یا سه پروژه مشخص در موضوعات مورد علاقه یکدیگر بروند که این موضوعات پس از نشست مشترک دانشمندان دو کشور تعیین می‌شوند.

الکساندر شوملین وزیر علوم بلاروس نیز خود را فردی عملگرا دانست و از راهکارهای اجرایی رئیس دانشگاه تهران برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های دانشگاهی استقبال کرد.

در پایان این نشست مقرر شد دکتر سید محمدعلی موسوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و سید جواد ساداتی‌نژاد معاون اداری مالی دانشگاه تهران توافق اولیه این نشست را به مرحله اجرا برسانند.

کد خبر 247078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز