گروه شهری: همزمان با برگزاری جلسه معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور، سیدمحمد هادی ایازی به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای ایران انتخاب شد.

همچنین مرتضی طلایی به ریاست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و معصومه آباد نیز به ریاست مجمع مشورتی بانوان کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها انتخاب شدند.

سید محمدهادی ایازی که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را نیز بر عهده دارد در تشریح اهم مباحث مطرح شده در جلسه معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای تهران گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تهران فرمایشات بسیار مهمی درباره محتوای فرهنگی مطرح کردند که در کمیسیون مذکور ضمن بحث دراین باره مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل شود. ایازی ادامه داد: موضوع لزوم اجرای پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها و گسترش مشارکت‌های مردمی و راهکارهای حضور فعال شهرداری‌ها در نهادهای سیاستگذاری و تصمیم‌گیری از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد. همچنین مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر تهران به‌عنوان رئیس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی سراسر کشور به تشریح اهمیت حوزه فرهنگ در کلانشهرها و مراکز استان‌ها پرداخت و افزود: از مهم‌ترین مباحث مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با مدیران شهری و اعضای شورای شهر، موضوع فرهنگ در شهر بود.

از سوی دیگر معصومه آباد که هم‌اکنون رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران است به ریاست مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور برگزیده شد. وی اعتقاد دارد که مشارکت زنان در مدیریت شهری راه‌حل معضلات جامعه زنان است. آباد همچنین تأکید کرد که می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حضور زنان در مدیریت شهری یک راهکار مناسب برای حل معضلات و چالش‌های ویژه بانوان، کودکان و اقشار آسیب‌پذیر است.

 

کد خبر 247142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز