دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از کارخانه‌ تشک‌سازی در چهاردانگه بازدید کرد؛ کارخانه‌ای که صاحب آن زمانی کارتن‌خواب بود و حالا با تلاش کارگرانی که زمانی معتاد، کارتن خواب یا بیمار روانی بوده‌اند تشک‌های گرم و نرم تولید می‌کند.

فاطمه دانشور


آمار نشان می‌دهد که هم‌اکنون نزدیک به 400 کارتن‌خواب و معتاد بهبود یافته در این کارخانه مشغول به‌کار هستند. دانشور در این بازدید با بیان اینکه اعتیاد یکی از 4بحران و مسائل حاد جهانی محسوب می‌شود اعلام کرد: متأسفانه با تلاش‌های بی‌وقفه و دلسوزانه مبارزان با این مسئله اجتماعی، تاکنون نه‌تنها از آمار استفاده‌کنندگان از این مواد مخرب کاسته نشده بلکه هر روز به آمار معتادین جهان افزوده می‌شود. به عقیده وی با افرادی که آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند نباید برخورد قهری داشت. دانشور گفت: نمونه‌های موفق اینچنینی امید را در دل همه زنده می‌کند که می‌توان کاری کرد، همانطور که امام راحل فرمودند نجات یک معتاد، نجات اجتماع است.

وی در این بازدید عنوان کرد روش و متد این کارخانه باید ثبت و نگارش شود و در اختیار علاقه‌مندان و فعالان اجتماعی قرار گیرد. اینطور که دانشور اظهار کرد حمایت از چنین اقداماتی و نیز شناسایی افراد باانگیزه و نخبه از بین همین کارگران سبب خواهد شد تا کارآفرینان دیگری به‌وجود آیند که خود زمینه اشتغال ده‌ها زندانی آزاد شده یا بی‌خانمان یا معتادین بهبودیافته را فراهم آورند. دانشور تحقق این امر را نیازمند حمایت از سوی نهاد‌هایی نظیر شهرداری، شورای شهر و مسئولان دولتی دانست. دانشور همچنین تصریح کرد: نیاز زندانیان آزادشده، بی‌خانمان‌ها، معتادین بهبودیافته این است که امید به بازگشت به زندگی را در آنان ایجاد کنیم و با فرهنگ‌سازی زمینه پذیرش اجتماعی این افراد را در جامعه بالا ببریم.

کد خبر 247322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز