گروه شهری: شهرداری تهران برای بازگشایی مسیر‌های مسدود شده شمال کشور، وارد عمل شد.

roads

پس از بارش بی‌سابقه برف در مناطق شمالی کشور و بسته بودن راه‌های دسترسی بسیاری از مناطق شمالی، شهرداری تهران با اعزام ماشین‌آلات سنگین به کمک مردم شمال کشور شتافت. براساس گزارش‌ها، بارش سنگین برف در مناطق شمالی کشور باعث قطع برق، آب و کاهش فشار گاز در بسیاری از مناطق شمالی کشور شد.

وزارت کشور با دعوت از شهرداری تهران برای کمک‌رسانی به مردم شمال کشور، از این نهاد درخواست کرد تا به‌منظور تسهیل در امداد رسانی و بازگشایی راه‌های صعب‌العبور، ماشین‌آلات سنگین را به این منطقه ارسال کند. مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مورد به همشهری گفت که کاروان ماشین‌آلات سنگین معاونت خدمات شهری برای بازگشایی مناطق برفگیر گیلان و مازندران شب گذشته عازم این مناطق شد. وی از جلسه مشترک وزارت کشور و شهرداری تهران برای کمک‌رسانی به مناطق بحرانی شمال کشور خبر داد و افزود: کاروان اعزامی شهرداری تهران شامل بیش از 50دستگاه ماشین‌آلات سنگین شب گذشته به سمت مناطق شمالی کشور حرکت کرده است.

کاروان شهرداری تهران به‌گفته عبداللهی شامل 10دستگاه بابکت، 10دستگاه گریدر، 5دستگاه کامیون نمک‌پاش و چند دستگاه ازجمله کمپرسی، لودر و... است که برای بازگشایی معابر شهرهای شمالی کشور به این مناطق اعزام شده‌‌است. عبداللهی با اشاره به قطع آب و برق نیز گفت:

از آنجا که این شهرها با کمبود آب و احیانا مواد غذایی روبه‌رو هستند، به این منظور 2کامیون آب معدنی و یک کامیون نان و مواد غذایی برای مناطق روستایی اعزام شده‌است. به‌گفته وی تلاش بر این است تا هرچه زودتر راه‌های ارتباطی شهرهای شمالی باز شود و امکانات بیشتری به ساکنان این مناطق از طریق دستگاه‌های مرتبط ارسال شود. عبداللهی همچنین گفت که اعزام این کاروان تأثیری در خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی نخواهد داشت.

کد خبر 248287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز