گروه حوادث: زن و مرد هندی در حالی به اتهام قتل دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا دستگیر شده‌اند که احتمال می‌رود انگیزه آنها از ارتکاب این جنایت، به جیب زدن پول‌های مقتول باشد.

این زن و مرد متهمند پس از خفه کردن دختر ایرانی جسد او را داخل یک چمدان گذاشته و بیش از 330کیلومتر راه را پیموده‌اند تا آن را در کانال آبی در شهر ونیز رها کنند.در نخستین ساعات بامداد شنبه، یک ایتالیایی که از کنار کانال آبی در شهر ونیز می‌گذشت، چمدانی را دید که روی آب شناور بود. او که کنجکاو شده بود به طرف چمدان رفت و پس از باز کردن در آن، جسد دختر جوانی را دید که داخل چمدان بود. با تماس این مرد، مأموران پلیس در جریان حادثه قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

جسد متعلق به دختری 29ساله بود که در بررسی‌ها معلوم شد تابعیت ایرانی دارد. تحقیقات پلیس نشان داد که مقتول مهتاب نام داشته و از حدود 2سال پیش برای تحصیل در رشته طراحی صحنه و لباس به ایتالیا سفر کرده و در دانشگاهی در شهر میلان مشغول به تحصیل بود. مأموران دریافتند که وی همراه یک زن هندی، در خانه‌ای در میلان زندگی می‌کرد و با او همخانه بود اما اینکه چرا جسد او از شهر ونیز سردرآورده بود، معمایی بود که پاسخی برای آن وجود نداشت.

ماموران برای یافتن پاسخ این سؤال، بررسی هایشان را ادامه دادند و متوجه شدند که دختر جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است. از آنجا که این دختر دوستان زیادی در ایتالیا نداشت، مأموران راهی محل زندگی وی در میلان شدند تا از همخانه او تحقیق کنند. همراه زن هندی، مرد جوانی هم داخل خانه بود که از سوی پلیس دستگیر شد.

بازجویی‌های اولیه از این زن و مرد هندی کافی بود تا آنها به‌عنوان نخستین مظنونان پرونده بازداشت شوند. الساندرو گیولیانو، رئیس تیم جنایی پلیس میلان گفت: این زن و مرد ابتدا مدعی شدند که دختر ایرانی را صبح دوشنبه زنده دیده بودند و از سرنوشت او خبر ندارند. اما وقتی متوجه شدند که پلیس روز شنبه جسد دختر را در ونیز پیدا کرده و دروغشان فاش شده است این بار ادعا کردند که آنها دست به قتل نزده‌اند و فقط جسد را از میلان به ونیز منتقل کرده‌اند.

آنها گفتند که جمعه شب وقتی به خانه رفته‌اند، جسد مهتاب را دیدند که روی زمین افتاده بود و از ترس اینکه به جرم قتل دستگیر شوند، جسد را داخل چمدان گذاشته و ابتدا قصد داشتند آن را در دریاچه لومو بیندازند اما در آنجا چند نفر حضور داشتند و موفق به انجام این کار نشدند. به همین دلیل سوار قطار شده و به ونیز رفتند و بعد از انداختن چمدان حاوی جسد به یک کانال آب، مسیر 330کیلومتری که رفته بودند را برگشته‌اند. به گفته وی، این زن و مرد بازداشت شده‌اند و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

او بی‌گناه کشته شد

یکی از دوستان صمیمی مهتاب در گفت‌وگو با همشهری از زندگی این دختر دانشجو در ایران و ایتالیا می‌گوید.

  • مهتاب کی راهی ایتالیا شد؟

حدود یک سال و نیم پیش. مهتاب علاقه زیادی به سینما داشت. حتی در ایران هم رشته سینما را انتخاب کرده بود اما در کنکور ادبیات نمایشی قبول شد و در جریان تحصیل بود که از این رشته هم خوشش آمد و تا لیسانس آن را ادامه داد. پس از آن، 2سال زبان ایتالیایی خواند؛ چون می‌خواست در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهد. می‌گفت که دانشگاه‌های هنر ایتالیا از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا هستند. برای همین می‌خواست فوق لیسانسش را در یکی از این دانشگاه‌ها بگیرد. حدود یک سال و نیم پیش بود که راهی آنجا شد.

  • خانواده‌اش مشکلی نداشتند؟

مهتاب فرزند بزرگ خانواده بود. پدرش به او افتخار می‌کرد. از اینکه می‌دید می‌خواهد ادامه تحصیل بدهد، خوشحال بود.

  • زندگی‌اش در ایتالیا چگونه بود؟

او اخلاق خاصی داشت. خیلی مغرور بود. کمتر با کسی دوست می‌شد برای همین دوستان زیادی نداشت. همیشه با من درددل می‌کرد. وقتی به آنجا رفت، با چند دختر ایرانی همخانه شد. مدتی با آنها بود اما بعد تصمیم گرفت جدا شود. او دختری مذهبی و معتقد بود. طوری که در ایتالیا روزه می‌گرفت و نمازش را هم ترک نمی‌کرد.

مدتی بعد با یک دختر هندی همخانه شد. آن دختر خدمتکار بود. اولش می‌گفت راضی است اما این اواخر می‌گفت که می‌خواهد از همخانه‌اش جدا شود. می‌گفت که دختر هندی یک نامزد دارد که زیاد به خانه آنها می‌آید و برای همین نمی‌تواند حضور او را تحمل کند و می‌خواهد از آن خانه برود. روز قبل از حادثه، وقتی با خانواده‌اش تماس گرفت، گفت که با یک دختر ایرانی دیگر همخانه شده اما هنوز پول پیش خانه قبلی‌اش را از آن دختر هندی نگرفته و می‌خواهد برای گرفتن پولش نزد او برود. مهتاب 300یورو بابت پول پیش خانه داده بود و ظاهرا روز حادثه هم برای پس گرفتن پول به آنجا رفته بود. به ما گفته‌اند که آن روز مهتاب با زن و مرد هندی مشاجره کرده بود که صدای مشاجره آنها را همسایه‌ها هم شنیده بودند. ظاهرا آنها نمی‌خواستند پول مهتاب را بدهند.

  • مهتاب برای همیشه به ایتالیا رفته بود؟

نه. چند‌ماه پیش که به ایران آمده بود، از او پرسیدم که می‌خواهد در آینده چه کار کند. او گفت بعد از اینکه فوق لیسانسش را گرفت، اگر در ایران کار پیدا کرد بر می‌گردد. می‌گفت که ایتالیا را به‌خاطر دانشگاهش دوست دارد و دلش می‌خواهد بعد از دانشگاه در ایران کار کند اما این اتفاق باعث شد که او هرگز برنگردد.

  • پدر و مادرش در چه وضعیتی هستند؟

تا امروز(سه شنبه) خبر نداشتند که مهتاب کشته شده است. به آنها گفته بودیم که دچار حادثه شده و به کما رفته است. چون می‌ترسیم تحویل گرفتن جنازه‌اش طول بکشد و در این مدت پدر و مادرش نتوانند طاقت بیاورند. با این حال خبر این حادثه همه جا منتشر شده و آنها هم باخبر شدند.

  • مهتاب در این مدتی که در ایتالیا بود با کسی مشکل نداشت؟

نه. خصوصیات اخلاقی او طوری بود که از تنش فرار می‌کرد. حتی اگر از دوستش بدی می‌دید، به جای بحث کردن، دور او را خط می‌کشید و دیگر به سراغش نمی‌رفت. او دختر آرامی بود. حالا تنها خواسته خانواده اش این است که سفارت ایران این پرونده را پیگیری کند و اجازه ندهد که عاملان جنایت از مجازات فرار کنند. چرا که مهتاب بی‌گناه کشته شد.

کد خبر 248441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز