همشهری آنلاین: کمیل ظریفیان در تازه‌ترین نمایشگاه خود با عنوان «فتو فیلم»، فریم‌هایی از ۱۵ فیلم تاثیرگذار تاریخ سینما را به تصویر کشیده است.

به گزارش ایسنا، این عکاس اظهار کرد: در این نمایشگاه 15 کار با ابعاد 50*70 و 60*90 به نمایش گذاشته شده‌اند.

این عکس‌ها در واقع فریم‌هایی از 15 فیلم سینمایی تاثیرگذار تاریخ سینما برای من هستند. دوست داشتم تصویری از فضای کلی فیلم‌های مورد علاقه‌ام را در قالب یک فریم برای نمایشگاه ارائه کنم.

او افزود: فیلم‌هایی که برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌ام، از ساخته‌های کارگردانان بزرگ و مولف تاریخ سینمای جهان به شمار می‌روند.

ظریفیان همچنین عنوان کرد: فیلم‌های بزرگراه گمشده (دیوید لینچ)، کسوف (میکل‌آنجلو آنتونیونی)، شش روز، هفت شب (ایوان رایتمن)، چهار ماه و سه هفته و دو روز (کریستین مونگیو)، شیرین و رذل (وودی آلن)، خوب، بد، زشت (سرجیو لئونه)، برگشت ناپذیر (گاسپار نوئه)، منطقه خاکستری (تیم بلیک نلسون)، ساعت گرگ‌ومیش، شک (پاتریک شنلی)، دوشیزه و مرگ (رومن پولانسکی)، یک محکوم به مرگ گریخته (روبر برسون)، این گروه خشن (سام پکین‌پا)، 39 پله (آلفرد هیچکاک) و ماجرای نیمروز (فرد زینه‌مان) برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده‌اند.

این عکاس درباره عکس‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه اظهار کرد: تصاویر ارتباط مستقیمی به فیلم‌ها ندارند، بلکه من از عناصری که از فیلم روی من تاثیرگذار بوده‌اند برای گرفتن عکس‌ها استفاده کرده‌ام.

او ادامه داد: مخاطب اصلی این نمایشگاه تنها علاقه‌مندان حرفه‌ای سینما نیستند، بلکه همه می‌توانند با دیدن این عکس‌ها به تماشای فیلم‌ها ترغیب شوند.

در واقع این نمایشگاه نوعی دعوت به فیلم دیدن نیز هست. از طرف دیگر تنوع ژانری که در انتخاب فیلم‌ها وجود دارد، می‌تواند مخاطبانی را از قشرهای مختلف جذب کند.

نمایشگاه «فتو فیلم» کمیل ظریفیان از 17 تا 22 بهمن ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

کد خبر 248914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز