همشهری آنلاین: محمد‌ باقر ذولقدر معاون امنیتی وزارت کشور گفت: احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران صفر، محاصره اقتصادی ناممکن و تحریم بی‌نتیجه است.

به گزارش ایسنا، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور طی سخنانی در همایش سراسری نمایندگان ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بیان این تحلیل در درباره‌ آخرین وضعیت امنیتی و سیاسی کشور گفت: هرچند قدرت استکباری آمریکا به دلیل خصومت‌های دیرینه‌اش با ملت و دولت ایران همچنان تنها تهدید خارجی علیه امینت ملی جمهوری اسلامی ایران است، لکن ایستادگی ملت ایران و توانمندی‌های منحصر به فرد این کشور تمامی راهبردهای آمریکا را که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب با هدف تغییر نظام و یا تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته ناکام گذاشته است.

محمدباقر ذوالقدر افزود: آمریکا نه از تحمیل فشار و تهدید خارجی که در اشکال مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای صورت گرفته است، سودی برده و نه تلاش‌هایش برای ایجاد بحران و بی‌ثبات‌سازی داخلی به نتیجه رسیده است.

وی آخرین اقدامات آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در قضیه هسته‌ای شکست خورده خواند و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ راهبرد مقاومت فعال در قبال تهدیدات و فشارهای آمریکا آن‌ها را به بن‌بست کشانده و ابتکار عمل را به دست گرفته است و هر روز که پیش می‌رود موضع ایران قوی‌تر و موضع آمریکا ضعیف‌تر می‌شود.

معاون امنیتی وزارت کشور، احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران را در حد صفر، محاصره اقتصادی را ناممکن و تحریم را بی‌نتیجه خواند و افزود: در حال حاضر تمام توجه آمریکا به مسایل داخلی ایران است و امید دارد که با توجه به شرع قومی، تفاوت های مذهبی و آزادی‌های گسترده سیاسی و اجتماعی در ایران و با اتکا به برخی آسیب‌پذیری‌ها و تنگناهای موجود در عرصه‌ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی که این نیز با هوشمندی و تدبیر بی‌بدیل مقام معظم رهبری که امسال را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامیدند به خواست خداوند خنثی خواهد شد.

ذوالقدر در ادامه افزود: عمل به راهبرد اتحاد ملی برای مقابله با تهدیدات داخلی به همراه راهبرد مقاومت فعال در قبال تهدیدات و فشارهای خارجی آمریکا می‌تواند پیروزی ملت ایران را تضمین نماید و ایران را به اوج عزت و افتخار برساند.

وی در ادامه با تاکید به " نقش منحصر به فرد علما و روحانیون در جامعه" از آن‌ها خواست در جهت اتحاد و انسجام بیشتر در صفوف نیروهای انقلاب و رفع برخی اختلافات و کدورت‌های بازمانده از گذشته وارد عمل شوند.

کد خبر 24911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز