شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات ۱۶واحد رشد کرد و به ۷۹ هزارو ۱۵۳ واحد رسید.

معاملات بورس به پایین‌ترین حد خود رسید

ارزش معاملات بورس در دادوستد‌های 26 بهمن ماه به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یافت؛ به‌طوری که سهامداران فقط 67میلیاردو700میلیون تومان سهام دادوستد کردند که این میزان نسبت به مبادلات روز‌های گذشته کاهش بسیار زیادی نشان می‌دهد. بخش زیادی از معاملات 26 بهمن ماه به بانک صادرات اختصاص یافت.

‌ ‌مبادله 131میلیون سهم در تالار مجازی

26 بهمن ماه 131میلیون و 709هزار سهم در تالارمجازی بورس مورد دادوستد قرار گرفت. تالار مجازی بورس سامانه‌ای است که معاملات بازار سهام را شبیه‌سازی‌ می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد: صندوق تثبیت ریالی تأسیس می‌شود

معاون وزیر اقتصاد از تاسیس صندوق تثبیت ریالی با استفاده از منابع سازمان بورس و سایر نهادهای مالی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش شادا، شاپور محمدی هدف از تاسیس این صندوق را تثبیت بیشتر بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: سازوکار تاسیس این صندوق در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد با همکاری سازمان بورس در حال بررسی است. او گفت: عملکرد صندوق تثبیت ریالی مشابه عملیات بازارگردانی خواهد بود. محمدی در مورد نحوه عملکرد این صندوق تصریح کرد: این صندوق در شرایطی که نیاز به حمایت از سهامداران خرد در بورس احساس شود، وارد عرصه شده و با خرید بخشی از سهام آنها، موجب افزایش قدرت نقدشوندگی بازار می‌شود.

درخواست تأسیس بورس کربن

شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت با هدف کاهش انتشار آلاینده‌ها، پیشنهاد تاسیس بورس کربن را به دولت و مجلس ارائه می‌کند. به گزارش شانا، مهدی شریف از مدیران شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت در تشریح مزیت‌های بورس کربن گفت: صنایعی که بتوانند نشر آلاینده‌ها را به حد مجاز برسانند، اعتبار مشخصی به آنها تعلق می‌گیرد و این صنایع می‌توانند اعتبار مدنظر را در بورس کربن بفروشند.

ارسال دعوتنامه سهام عدالت ۷میلیون کارگر فصلی و ساختمانی

مدیرکل دفتر امور سهام تخصیصی و عدالت سازمان خصوصی‌سازی‌ از اتمام ارسال دعوتنامه سهام عدالت حدود ۷میلیون کارگر فصلی و ساختمانی تا پایان امسال خبر داد. اسمعیل مختاری دولت آبادی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: دعوتنامه این گروه از مشمولان به 26 استان ارسال و توزیع شده است و دعوتنامه کارگران فصلی و ساختمانی استان‌های باقیمانده (تهران، خراسان رضوی، فارس و خوزستان) نیز تا پایان سال ارسال و توزیع خواهد شد.

کد خبر 249720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز