سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

درحالی‌که چند روزی از خداحافظی رسمی خولیو ولاسکو از والیبال ایران می‌گذرد اما کماکان واکنش‌ها به این قطع همکاری ناگهانی ادامه دارد.

شایعه بازگشت لیبرو به تیم ملی والیبال

ولاسکو که قرار است هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده بگیرد فردا رسما به‌عنوان سرمربی این تیم معرفی خواهد شد. در واقع او فردا برای نخستین‌بار به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین مقابل خبرنگاران خواهد نشست و به پرسش‌های آنان پاسخ خواهد داد.

خوان آنتونیو گوتیرز، رئیس فدراسیون والیبال آرژانتین از اینکه توانسته ولاسکو را متقاعد به مربیگری در تیم ملی کشورش کند بسیار مسرور است. مصاحبه اخیر او با خبرنگاران کاملا حاکی از آن است که فدراسیون والیبال ایران موافقت کامل با جدایی ولاسکو داشته و ظاهرا مقاومتی در برابر درخواست آرژانتینی‌ها نداشته است: «ما قصد داریم پروژه بزرگی را همراه با یکی از شناخته‌شده‌ترین و با دانش‌ترین مربیان والیبال جهان آغاز کنیم. البته بدون همکاری و حمایت فدراسیون والیبال ایران، امکان آغاز این پروژه وجود نداشت. آنها به خوبی درک کردند که آرژانتین برای آغاز و اجرای این پروژه تا چه حدی به ولاسکو نیاز دارد.»

آغاز انتقادها

حالا که ولاسکو از ایران رفته برخی از مربیان والیبال ایران شدت انتقادات خود را از او افزایش داده‌اند. برخی از نحوه قطع همکاری ولاسکو و ایستادگی نکردن فدراسیون والیبال گلایه دارند که باید به آنها حق داد. برخی دیگر نیز به‌طور مستقیم شیوه‌های مدیریتی ولاسکو را نشانه گرفته‌اند. پرسش این است که چرا آنها زمانی که هدایت تیم ایران در اختیار ولاسکو بود به او ایراد نمی‌گرفتند؟

دیروز بهروز عطایی، سرمربی تیم کاله مازندران در مورد ولاسکو گفت: «ما از ولاسکو به‌عنوان یک اسطوره یاد خواهیم کرد، اما واقعیت این است که وی به تعهداتش عمل نکرد و رفت. اگر ما یک مربی برتر از ولاسکو پیدا می‌کردیم و می‌خواستیم جایگزینش کنیم، آیا وی حاضر می‌شد قراردادش را یکطرفه فسخ کند و پولش را نگیرد؟ من داورزنی را مدیری پخته و کم نقص می‌دانم، اما به‌نظرم در این مورد اشتباهاتی داشت؛ شاید هم اصلاً ولاسکو نمی‌خواست به ایران بیاید و مدیران تلاش کردند این جدایی را مثبت جلوه دهند. حالا زمانی بود که ما باید با ولاسکو نتیجه می‌گرفتیم و دقیقاً زمان آغاز نتیجه‌گیری‌ها با ولاسکو قطع همکاری شد؛ این اتفاق اثرات خوبی ندارد.»

مصدومیت نادی

یکی از بازیکنانی را که ولاسکو در اواخر دوران مربیگری خود در ایران از تیم ملی کنار گذاشت علیرضا نادی، کاپیتان پیشین تیم ملی بود. طبیعی بود که نادی پس از رفتن ولاسکو به بازگشت به تیم ملی امیدوار باشد اما مصدومیت شدید، حداقل در کوتاه‌مدت مانع بازگشت او به تیم ملی خواهد شد. کاپیتان تیم والیبال باریج‌اسانس کاشان در دیدار برابر نوین کشاورز از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. پس از انجام معاینات اولیه مشخص شد که رباط صلیبی وی پاره شده است و او نمی‌تواند تا پایان فصل برای تیمش به میدان برود.به گفته مسئولان تیم والیبال باریج‌اسانس اگر نادی زانویش را جراحی کند حداقل تا تابستان سال آینده از میادین دور خواهد بود.

شایعه بازگشت ظریف

همین چند وقت پیش بود که فرهاد ظریف، لیبروی تیم ملی با اصرار فراوان سرانجام ولاسکو را متقاعد کرد تا از تیم ملی خداحافظی کند اما مجددا زمزمه‌های بازگشت وی به گوش می‌رسد. دیروز ایسنا خبر داد که جانشین ولاسکو درباره بازگشت فرهاد ظریف به تیم ملی والیبال بزرگسالان با محمدرضا داورزنی صحبت کرده است.

برناردی که حالا جانشین ولاسکو شده بازی‌های ظریف را به‌خاطر داشته و در نخستین سؤال و جواب خود درباره بازیکنان تیم ملی از وضعیت فرهاد ظریف پرسیده است. داورزنی نیز در پاسخ گفته که ظریف از تیم ملی خداحافظی کرده اما از قرار معلوم وی متقاعد نشده و به فدراسیون والیبال ماموریت داده که فرهاد ظریف را به تیم ملی برگردانند.گویا فدراسیون تماس‌هایی هم با لیبروی با‌تجربه تیم ملی داشته و به‌احتمال فراوان این بازیکن به‌زودی به تیم ملی برمی‌گردد.

کد خبر 250107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز