چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: با رفع نواقص عرضه و تکمیل فهرست مشمولان سبد کالایی، گروه دوم از مرحله نخست فهرست ۵ میلیون سرپرست خانوار که اسامی آنها اخیرا به وزارت صنعت اعلام شده در هفته اول اسفند‌ماه سبد کالا دریافت می‌کنند.


یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اتمام بررسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهایی‌شدن فهرست 16میلیون سرپرست خانوار مشمول دریافت سبد نخست کالایی به خبرنگار ما گفت: براساس این فهرست علاوه‌بر 11میلیون مشمول اعلام‌شده قبلی، امکان برخورداری 5میلیون سرپرست خانوارجدید از سبد کالا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کلا نواقص جامعه هدف سبد کالایی مرتفع شده است تصریح کرد: در مرحله نخست توزیع سبد کالا در مجموع نزدیک به 16میلیون سرپرست خانوار مشمول دریافت این سبد خواهند شد. براساس فهرست اولیه، ارائه سبد کالا به حدود 11میلیون سرپرست خانوار مدنظر قرار گرفته بود که از این تعداد تا‌کنون 7میلیون سرپرست خانوار سبد کالادریافت کرده و عرضه سبد کالا به 4میلیون مشمول دیگردر این مرحله تا پایان سال ادامه خواهد داشت. این افراد سرپرستانی هستند که در فهرست نخست اعلام شده توزیع سبد کالا قرار داشته اما به هر دلیلی تا‌کنون نسبت به دریافت سبد نخست کالایی اقدام نکرده‌اند.

وی از افزایش دایره مشمولان سبد نخست کالایی خبر داد و تصریح کرد: پس مباحث مطرح در مورد ضرورت بازنگری در فهرست مشمولان سبد کالایی و اتمام بررسی‌های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، حدود5میلیون سرپرست جدید خانوار نیز مشمول دریافت این سبد کالایی شده‌اند که فهرست این افراد توسط وزارتخانه مذکور به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است. این مقام مسئول در مورد زمان عرضه سبد به مشمولان جدید افزود: این سرپرستان خانوار می‌توانند از هفته نخست اسفند‌ماه امسال سبد کالای خود را دریافت کنند. درواقع این مشمولان سرپرستانی هستند که در مرحله دوم توزیع سبد نخست کالایی از این سبد برخوردار می‌شوند.

وی در زمینه زمان توزیع، فهرست اقلام و مشمولان سبد دوم کالایی اعلام کرد: برای توزیع مرحله دوم سبد کالایی باید در دولت تصمیم‌گیری و بودجه آن دیده شود اما هنوز دولت در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکرده و این احتمال وجود دارد که سبد دوم کالایی در سال آینده توزیع شود. این درحالی است‌که وزیر صنعت 2روز پیش شایعه تعویق پرداخت سبد دوم و موکول‌شدن آن به سال دیگر را تکذیب کرده بود. این مقام مسئول اما امکان تغییر اقلام سبد کالایی را رد نکرد و گفت: برخی اقلام مانند تخم‌مرغ متناسب با نیاز مشمولان در سبد کالایی قرار گرفته و احتمال جایگزینی این اقلام با سایر کالاها وجود دارد.

کد خبر 250208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز