شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: توزیع سبد کالا به مشمولان جدید از امروز با اولویت خانوارهای بالای ۴نفر، در مراکز توزیع آغاز می‌شود.

وزارت تعاون و وزارت صنعت در این مرحله با زمانبندی متفاوت برای مشمولان، همچنین طولانی‌کردن زمان تحویل سبد کالا، شرایط را برای جلوگیری از ادحام مهیا ساخته‌اند.

دور جدید اعطای سبد کالا به مشمولان جدید در واقع ادامه همان مرحله نخست است که تا پایان اسفند‌ماه نیز ادامه خواهد یافت. هنوز حدود 4 میلیون نفر از سرپرست خانوارهای مشمول قبلی، کالاهای خود را دریافت نکرده‌اند که همچنان می‌توانند نسبت به دریافت سبد خود اقدام کنند. مشمولان جدید هم که 5میلیون خانوار را شامل می‌شود، از امروز می‌توانند سبد خود را دریافت کنند. طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشمولان جدید می‌توانند بعد از کسب اطمینان از اختصاص سبد کالا به آنها، با کارت ملی و کارت بانکی که یارانه به آن واریز می‌شود، به مراکز توزیع سبد کالا مراجعه کنند.

این وزارتخانه جهت جلوگیری از ازدحام و سهولت در دریافت سبد کالا از سرپرستان خانوارهای 4 نفر به بالا شامل کارگران شاغل و مستمری‌بگیران و کارکنان دولت دارای بیمه‌های تأمین اجتماعی خواسته است از روز شنبه سوم اسفند تا پایان اسفند سال‌جاری به مراکز عرضه کالا مراجعه و نسبت به دریافت سبد رایگان کالا اقدام کنند. طبق اعلام وزارت تعاون تاکنون بیش از 6میلیون خانوار سبد کالا دریافت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، شواهد و قرائن نشان می‌دهد توزیع سبد دوم به مشمولان مرحله اول به سال بعد موکول شده است.

کد خبر 250436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز