به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید شعبان در تشریح جزئیات این شیوه گفت: اخیرا پیامکهایی از سرویس ارسال پیامک انبوه با شمارههای مختلف برای مردم ارسال، که در آن با بهانهای از مخاطب خواسته میشود که با یک شماره تلفن شهری و یا شماره همراه تماس حاصل نماید تا مثلا درباره قسط خودرو یا درخواست وام بانکی و یا ... هماهنگی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب، سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره نداشته، لذا حس کنجکاوی وی جلب و با شماره تلفنی که در متن پیامک داده شده تماس میگیرد تا مشخص شود اشتباها با وی تماس گرفته شده و یا واقعا مشکلی پیش آمده است. پس از تماس با شماره مذکور، پاسخگو اظهار میدارد که شماره بنده را اشتباهی درج کردهاند و یا ممکن است پاسخی داده نشود.
شعبان گفت: اخیرا عدهای سودجو از طریق ارسال پیامک انبوه برای مردم و دایورت کردن شماره تماس داده شده بر روی یکی از سرویسهای نقدی مخابرات که قبلا عضو آن شدهاند، ترتیبی اتخاذ نمودهاند تا از هر تماس شهروندان با یک شماره تلفن معمولی (که بر روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده) تا مبلغ 1000 تومان توسط مخابرات تحت عنوان هزینه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز میشود.
وی افزود: در روش مذکور، فقط 1000 تماس مردم، در هر روز حداقل معادل یک میلیون تومان عایدی بدون هرگونه مشکل نصیب فرد کلاهبردار نموده و فرد تماس گیرنده (شهروندان) هم متوجه مبلغ کمی که در صورتحساب تلفن وی منظور میشود نشده و یا اگر هم اقلیتی متوجه شوند، بعلت ناچیز بودن مبلغ کسر شده، پیگیری قانونی صورت نخواهند داد.