گروه حوادث: پروفسور و استاد معروف دانشگاه که مدیریت همه ۱۰میلیارد تومان اموال خود را به حسابدارش سپرده بود، باورش نمی‌شد که با خیانت میلیاردی او روبه‌رو شود.

این استاد دانشگاه به‌دلیل سفرهایش به دانشگاه‌های مختلف دنیا 8سال پیش تصمیم گرفت حسابداری استخدام کند تا کارهای مالی و فعالیت‌های اقتصادی او را در ایران مدیریت کند اما مدتی قبل متوجه شد که حسابدار مورد اعتمادش به او خیانت کرده و در حدود 3میلیارد تومان پول، دلار، پوند و املاکش را از آن خودش کرده است.

پروفسور معروف وقتی دید حسابدار خائنش پس از این اقدام متواری شده است نزد پلیس رفت و از او شکایت کرد. این مرد در تشریح ماجرا به مأموران گفت: 8سال پیش بود که حسابداری به اسم علی اکبر استخدام کردم. من او را نمی‌شناختم اما رفته‌رفته با توجه به صداقتش به او اعتماد کردم و بیشتر کارهایم را به وی سپردم.

وی ادامه داد: اعتمادم به این مرد به حدی بودکه او را نماینده تام‌الاختیار خودم کردم و با تنظیم وکالتنامه‌ای قرار شد که وی همه کارهای مالی و فعالیت‌های اقتصادی‌ام را در ایران انجام دهد. از آنجا که تمامی اعضای خانواده‌ام در خارج از کشور زندگی می‌کردند و خودم نیز مدام به کشورهای مختلف سفر می‌کردم، علی اکبر کارهایم را در ایران انجام می‌داد و در این مدت هر چه پول از طریق فروش خانه‌هایی که در انگلستان داشتم به‌دست آوردم به وی سپردم.

حتی مدیریت فروش و پیش فروش چند واحد آپارتمانی در منطقه تهرانپارس را نیز در اختیار علی اکبر قرار دادم و درآمدهای دیگری که داشتم از قبیل اجاره آپارتمان‌ها، حقوق بازنشستگی، بیمه بازنشستگی خصوصی و دولتی‌ام در خارج از کشور و سود حاصل از 2 شرکت ثبت شده در انگلستان را نیز به وی پرداخت می‌کردم تا این مبالغ را مدیریت و سرمایه‌گذاری کند. پس از آن درحالی‌که سرمایه‌ام در حدود 10میلیارد تومان بود، از علی اکبر خواستم که این مبلغ را در پروژه‌ای ساختمانی که در تهران شروع کرده بودم سرمایه‌گذاری کند. تا اینکه آخرین‌بار وقتی به ایران آمدم، تصمیم گرفتم برای سرکشی به محل پروژه ساختمانی‌ام بروم.

رازی که فاش شد

استاد دانشگاه ادامه داد: پروژه برخلاف گفته‌های حسابدارم، پیشرفت زیادی نداشت و با دیدن این صحنه شوکه شدم. به سراغ مهندسین پروژه رفتم اما آنها گفتند که فقط بخش کمی از پول‌هایی که در اختیار حسابدارم بود در پروژه هزینه شده است. همان موقع با علی اکبر تماس گرفتم اما وی که متوجه بازدید سرزده من از پروژه شده بود، تلفنش را جواب نداد و پس از آن هم ناپدید شد. من که متوجه خیانت وی شده بودم به بانکی رفتم که در آنجا حساب داشتم و در بررسی حساب‌ها متوجه شدم که علی اکبر امضای مرا پای چندین فقره چک بانکی جعل کرده و از این طریق توانسته مبالغ هنگفتی از حساب برداشت کند. برای همین بود که تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.

زوج کلاهبردار

با شکایت این مرد تیمی از مأموران اداره 13پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری حسابدار فراری آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد با جعل امضا و وکالتنامه در حدود 3میلیارد تومان اموال و دارایی‌های پروفسور معروف را دزدیده و به نام همسرش زده است. درحالی‌که تحقیقات نشان می‌داد این زوج در تصاحب دارایی‌های شاکی با هم همدست بوده‌اند، جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه یافت و در نهایت محل اختفای آنها در خیابان فاطمی شناسایی شد. تیمی از مأموران راهی این محل شدند و با دستگیری زوج کلاهبردار، آنها را به اداره آگاهی منتقل کردند.

متهم اصلی پرونده وقتی مقابل پروفسور معروف قرار گرفت به خیانت 3میلیارد تومانی اعتراف کرد و گفت که وسوسه پولدار شدن و داشتن زندگی مرفه باعث شد که وی با همدستی همسرش دست به این کار بزند. سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان برای آنها قرار قانونی صادر شده است و تحقیقات تکمیلی درخصوص میزان دقیق کلاهبرداری آنها ادامه دارد.

کد خبر 251285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز