چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بوئینگ قصد دارد گوشی ایمن جدیدی را برای آژانس‌های دولتی و دفاعی تولید کند که درصورت تلاش برای ورود به آن، به صورت خودکار نابود می‌شود.

موبایل

براساس گزارش Cnet، این خودتخریبی مشابه آنچه در فیلم‌های هالیوودی نمایش داده می‌شود همراه با انفجار و دود نیست،‌بلکه محتوای گوشی به کلی از بین خواهد رفت.

به گفته این شرکت، کوچکترین تلاشی برای ورود به این گوشی‌ها منجر به فعال‌سازی روندی خواهد شد که تمامی اطلاعات و نرم‌افزار‌های موجود روی گوشی را پاک کرده و گوشی را غیرقابل استفاده خواهد ساخت.

موبایل

بوئینگ اطلاعات چندانی درباره این محصول جدید اعلام نکرده‌است، تنها نام آن را بوئینگ بلک اعلام کرده و اطلاعات مربوط به قیمت و تاریخ فروش آن در آینده مشخص خواهد شد. البته این محصول برای استفاده عموم نبوده و تنها ویژه کارمندان دولتی و اطلاعاتی تولید شده و به فروش خواهد رسید. سیستم عامل بوئینگ بلک اندروید خواهد بود اما تمامی فعالیت‌های آن رمزنویسی‌شده خواهد بود.

به گفته این شرکت،‌ قابلیت‌های ایمنی در این گوشی ترکیبی از ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خواهند بود. باوجود اینکه گوشی بوئینگ بلک اولین تلاش این شرکت در صنعت تولید گوشی خواهد بود،‌اما این شرکت در زمینه ایجاد ارتباطات ایمن از سابقه‌ای طولانی برخوردار است.

کد خبر 252024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز