شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

مدیر نظارت بر بورس‌ها با تأکید بر اینکه صدای ۱۰ درصد بازار بلند است و این باعث شده صدای ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران شنیده نشود، گفت: در برخی موارد گفته می‌شود حقوقی‌ها لج کردند که این مورد به روایت دقیق آمار کاملا غلط است.

محمود رضا خواجه نصیری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه پس از اجرای رویه جدید معاملات و مدیریت ارزش از 23بهمن ماه، شاخص بورس در همان نقطه قبلی قرار گرفته است، گفت: اینکه گفته می‌شود این رویه هیچ اثری نداشته درست نیست. وی ادامه داد: اکثر شرکت‌های بورسی در همین تاریخ صف فروش داشتند و پیش از اجرای رویه جدید معاملاتی حجم و ارزش معاملات بسیار پایین بود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از سهامداران توانستند سهام خود را نقد کنند، گفت: نکته اساسی بیماری بازار در بخش تقاضا بود و باید طرف دیگر مدیریت می‌شد؛ یکی از راهکارهای درمان بازار مدیریت عرضه پیشنهاد شد. وی خطاب به برخی که می‌گویند سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به خرید ندارند، گفت:‌ در برخی موارد هم گفته می‌شود که حقوقی‌ها لج کردند که این مورد هم کاملا غلط است. خواجه‌نصیری با تأکید بر اینکه طبق آخرین آمار اطلاعات نرخ مشارکت حقوقی‌ها نسبت به پیش از رویه معاملاتی افزایش یافته است، گفت:

میزان مشارکت حقوقی‌ها و درصد حضور حقیقی‌ها به روایت آمار نمایانگر راستی‌آزمایی سخنان برخی افراد است. وی ادامه داد: این اعتبار بازار را تقویت کرده و راهکاری است که در تمام بورس‌های دنیا از آن استفاده می‌شود و نتایج مثبتی هم داشته است. خواجه‌نصیری در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه امکان فروش سهام برای کل بازار با مشکل مواجه شده است، گفت: طبق آمار و اطلاعات بیش از 90درصد سفارش‌های فروش کمتر از حد تعیین شده است؛ بنابراین 10درصد بازار خواسته‌هایشان را به کل بازار تعمیم می‌دهند.

وی گفت: صدای 10درصد بازار بسیار بلند است و این باعث شده صدای 90درصد از سرمایه‌گذاران شنیده نشود و این موارد با آمار و اطلاعات اثبات می‌شود.مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه گروهی متأسفانه یا خوشبختانه براساس اطلاعات تکنیکی اقدام به خرید و فروش می‌کنند، گفت: این افراد استنباط غلطی از بازار دارند که موجب زیان آنها خواهد شد. خواجه‌نصیری تأکید کرد: سیاست فعلی اجرا شده باید در کنار سایر سیاست‌ها تقویت شود و در شرایط فعلی که بازار نیاز به طرف تقاضا دارد، اقداماتی را انجام دهیم؛ افزایش اعتبار شرکت حقوقی به جلب تقاضا کمک کرده و نقدینگی جدیدی وارد بازار می‌شود.

کد خبر 252389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز