چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به این سؤال که چرا در حالی‌که امکانات وجود ندارد سیم‌کارت واگذار می‌شود گفت: علت مشکلات موجود در شبکه ارتباطات سیار عدم توسعه و نصب تجهیزات لازم است و نه پذیرش مشترک بیش از ظرفیت.

حمید صدوقی در حاشیه همایش سرویس‌های جدید تلفن همراه در مورد ارائه سرویس‌های جدید در شبکه ارتباطات سیار در حالی‌که هنوز تجهیزات لازم برای آن نصب نشده است نیز گفت: امکانات ارائه خدمات به 4 میلیون مشترک از خارج خریداری شده و 6 میلیون هم در داخل در حال تولید است که نمونه‌های  تولیدی کنسرسیوم داخلی 11 خرداد برای آزمایش و تایید تحویل شده است.

وی با تاکید براینکه تا شهریور ماه خدمات اینترنتی و پیام‌های چند رسانه‌ای در شبکه سیار دولتی ارائه می‌شود، توضیح نداد که با وجود حدود 18 میلیون مشترک چگونه با امکانات مورد نیاز 4 میلیون مشترک امکان عرضه خدمات یاد شده وجود دارد.

وی در عین حال در مورد پرداخت نشدن  هزینه‌های مورد درخواست پیمانکاران نصب آنتن‌های تلفن همراه گفت: هزینه‌های مورد درخواست این شرکت‌ها پرداخت شده است و این شرکت‌ها مشکلی ندارند.

این درحالی است که نمایندگان شرکت‌های پیمان کاری حاضر در همایش از عدم همکاری شرکت‌های مخابرات استانی و ناهماهنگی‌های موجود در شبکه دولتی و عدم پرداخت هزینه طرح‌های اجرا شده همچنان در تنگنا قرار دارند.

حمید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دیروز در همایش خدمات جدید ارتباطات سیار علت مناسب نبودن خدمات ارتباطات سیار این شرکت را وجود مشکل در نصب آنتن‌های این شرکت در تهران دانست و گفت: به رغم مصوبه دولت برای نصب سایت‌ها، شهرداری خود را فراتر از دولت می‌داند و کمترین همکاری را با ما دارد.

در حاشیه این همایش مهدیون معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی نیز با تاکید براینکه پروانه اپراتور اول ارتباطات سیار که دولتی است به‌زودی صادر می‌شود در مورد ضرورت رقابتی شدن خدمات ارتباطات سیار گفت: روند ایجاد شرایط رقابتی در بازار خدمات ارتباطات سیار کشور بسیار طولانی است و هنوز راه درازی در پیش است.

وی خاطرنشان کرد با صدور پروانه فعالیت اپراتور اول روند حرکت بسوی ایجاد رقابت در بازار ارتباطات سیار کشور هموارتر می‌شود.

کد خبر 25306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز