گروه شهری: احمد مسجد‌جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران به همراه ولی‌الله شجاع پوریان معاون اداری و اجرایی این شورا در آستانه سال جدید در نشستی با خبرنگاران شرکت کردند.

شورای شهر

در این جلسه از پورتال جدید شورای شهر نیز رونمایی شد.با راه‌اندازی این پورتال جدید حجم انبوهی از اخبار، گزارش‌ها، عکس و فیلم تولیدی شورای شهر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در این پورتال به نشانی www.shoratehran.ir تمامی مصوبات شورای شهر نیز قابل رویت است.

در این پورتال همچنین سامانه ارتباطات مردمی طراحی شده و شهروندان می‌توانند هرگونه انتقاد یا پیشنهاد خود را از این طریق ثبت کرده و ظرف 48ساعت جواب بگیرند. بنابراین گزارش دیروز ولی‌الله شجاع پوریان طی سخنانی با اشاره به چالش‌هایی که شورای شهر چهارم در ابتدای شکل‌گیری با آن مواجه بود، گفت: شورای چهارم در یک فضای سیاسی ویژه‌ای شکل گرفت و حتی نسبت به تداوم کار و فعالیت شورا تشکیک وجود داشت.

وی مدیریت خوب احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر را عامل مؤثری در عبور از بحران‌هایی دانست که شورای شهر چهارم در ابتدای فعالیتش با آن مواجه بود. به‌گفته شجاع پوریان شخصیت معتدل و فرهیخته مسجد‌جامعی باعث شد تا با همه اعضای شورای شهر ارتباطی عمیق برقرار شود و در شش‌ماه گذشته شاهد جوی آرام همراه با بحث‌های کارشناسی و علمی در شورای شهر هستیم.

معاون اجرایی و اداری شورای شهر همچنین از تلاش بی‌وقفه کمیسیون‌های 6گانه به همراه کمیته‌های زیر‌مجموعه‌شان سخن گفت و افزود: حضور اعضای شورای شهر از ساعت 6:30صبح در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی‌شان منجر به انجام حجم وسیعی کار و اتفاقات مبارک شد. وی همچنین از ارتباط خوب شورای شهر با دولت و شهرداری به‌عنوان عاملی برای ارتقای جایگاه شورای شهر نام برد و گفت: حتی در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان کارنامه شورای شهر چهارم را از این جهت بسیار موفق ارزیابی کردند.

به‌گفته شجاع پوریان دانش‌محوری و تأکید بر اقدامات کارشناسی از ویژگی‌های شورای شهر چهارم است به همین دلیل در این دوره ارتباط وسیعی با جامعه علمی و دانشگاهی و نخبگان شهری و کشوری برقرار کرده‌ایم که در سال آینده نیز به‌صورت مرتب هرماه این دیدارها ادامه خواهد داشت. وی از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر خبر داد وگفت: از ابتدای سال آینده با انتصاب رئیس این مرکز تمامی لوایح و طرح‌ها پیش از طرح در صحن علنی شورای شهر توسط این مرکز کارشناسی خواهد شد.

طراحی و ساماندهی مجموعه‌های اداری شورای شهر نیز از دیگر اقداماتی بود که ظرف 6‌ماه گذشته به انجام رسیده است. به گفته شجاع پوریان تا پیش از این از نظر طراحی و ساماندهی در حوزه اداری کار چندانی صورت نگرفته بود به همین دلیل کمیته تخصصی شکل گرفت و ساعت‌ها کارکارشناسی انجام شد تا مجموعه اداری شورای شهر شکل گرفت و ساماندهی شد که درصورت تصویب می‌تواند برای کل کلانشهرهای کشور به‌عنوان الگو مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 253366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز