سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آخرین روزهای سال۹۲در جمع هیأت رئیسه شورایاری‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران حاضر شد و علاوه بر تأکید بر حفظ شورایاری‌ها، استقلال کاری آنها را نیز پر اهمیت اعلام کرد.

مسجد جامعی

این سخنان احمد مسجدجامعی بیشتر از آن جهت بود که قوانین شورایاری‌ها محدود شده است. البته مرتضی طلایی که به‌عنوان رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران سخن می‌گفت، عنوان کرد با تحقق این اهداف در سال 93، جایگاه شورایاری‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

ردیف بودجه مستقل

مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران همچنین در این جلسه از استقلال ردیف بودجه شورایاری‌ها در سال93 خبر داد و تخصیص بودجه انتخابات شورایاری‌ها را از دیگر اقدامات خوبی دانست که در شورای چهارم محقق شده است. وی همچنین گفت: ما درصدد هستیم که انتخابات مجدد شورایاری‌ها نیز در اختیار خود آنان قرار گیرد که جلسات متعددی درخصوص این موضوع با وزیر کشور داشته‌ایم. وی در خاتمه به ذکر چند نکته پرداخت و افزود: «قطعا شورای چهارم گوش شنواتری برای شنیدن مشکلات دارد. از این‌رو انتظار داریم شورایاران ارتباط بیشتری با شورای اسلامی شهر تهران داشته باشند و حتی گزارش‌های خود را در صحن علنی مطرح کنند. افزایش تعداد جلسات منطقه‌ای نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که یکی از ابزارها در فراهم آمدن زمینه اجرایی مطالبات شهروندان خواهد بود.»

واگذاری اقدامات فرهنگی به شورایاری‌ها

همانطور که گفته شد رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران نیز در این نشست از پیگیری‌های این ستاد برای ارتقای جایگاه شورایاری‌ها سخن گفت. به عقیده مرتضی طلایی، این امر زمانی محقق می‌شود که شورایاری‌ها متولی امور فرهنگی و اجتماعی شوند.

وی گفت: « امروزه شورایاری‌ها می‌توانند بازوهای اجرایی خوبی در تحقق اهداف مدیریت شهری باشند، از این‌رو می‌توان اجرای بسیاری از اقدامات را بر‌عهده شورایاری‌ها گذاشت. به‌عنوان مثال، باید گفت به‌رغم اقدامات انجام‌شده در زمینه آموزش شهروندی ما شاهد هستیم که این مقوله از وضعیت مناسبی برخوردار نیست؛ پس برای اینکه جهت‌دهی مناسب‌تری در این حوزه صورت گیرد، آموزش شهروندی باید توسط نهاد شورایاری در محلات برگزار شود.» به گفته طلایی در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی به شورایاری‌ها واگذار خواهد شد تا به اقتضای محلات به اجرا درآید.

کد خبر 253649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز