همشهری‌آنلاین: پیکر حاج محمدرضا کاوه پدر سردار شهید محمود کاوه که ظهر دیروز در سن ۸۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت، امروز در روستای بیهود قاین تشییع شد.

پیکر پدر سردار شهید کاوه در بیهود قاین تشییع شد

به گزارش واحدمرکزی خبر، پیکر مطهر این پیر غلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محل گلزار 40 شهید روستای بیهود تا میدان شهید کاوه این روستا بر دوش مردم مومن زادگاهش تشییع و سپس به قاین منتقل شد.

فرماندار قاین در این مراسم با اشاره به سوابق مبارزاتی و خدمات ارزشمند این عزیز در پیروزی اسلام و دوران دفاع مقدس گفت: مرحوم کاوه عمر پربرکتش را برای پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سپری کرد.

شرافتی راد با بیان اینکه خانواده شهید کاوه افتخار خراسان جنوبی هستند، گفت: رابطه حاج محمد کاوه با روستای بیهود هیچ وقت قطع نشد و وی همیشه ایامی از سال را به زادگاهش مراجعه کرده و به کشاورزی می‌پرداخت.

سرلشکر شهید محمود کاوه فرمانده رشید سپاه اسلام در مشهد به دنیا آمد و در سال‌های دفاع مقدس، فرماندهی لشکر155 ویژه شهدا را بر عهده داشت و از شاگردان شهید محمد بروجردی بود.

سردار شهید محمود کاوه، پس از سال‌ها جهاد و حماسه ‌آفرینی در جبهه‌های غرب کشور، در سال 1365، در منطقه حاج عمران، شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش در گلزار شهدای مشهد دفن شد.

پیکر مطهر پدر شهید محمود کاوه نیز پس از تشییع در بیهود، در قاین نیز تشییع و برای خاکسپاری به مشهد مقدس اعزام شد تا در جوار فرزند والامقامش آرام گیرد.

کد خبر 253388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز