همشهری آنلاین: دبیرخانه نخستین همایش بزرگ بین المللی «پیامبر اعظم (ص)، سینما و ادبیات جهانی» از پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان برای شرکت در این رویداد بین المللی دعوت به عمل آورد.

همایش مذهبی

به گزارش مهر، اولین همایش بزرگ بین المللی «پیامبراعظم (ص)؛ سینما و ادبیات جهانی» با موضوعاتی چون: توجه و تبلیغ جنبه ‏های انسانی، فردی و اجتماعی و نیز زیبایی های معنوی حیات پرنور پیامبر رحمت و عدالت حضرت محمد مصطفی (ص)، آگاهی بخشی به جامعه بشری ـ به ویژه جوامع غربی ـ نسبت به واقعیات حیات و دستورات پیامبر رحمت و عدالت، تعمیم ارزش های والای فرهنگی و اجتماعی دین مبین اسلام و قرآن کریم از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری، زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه ها و آموخته های هنرمندان، تشویق مؤلفان، هنرمندان، سینماگران و نویسندگان برای پرداختن به موضوع پیامبر رحمت و عدالت، شناسایی و تشویق نویسندگان و هنرمندان متعهد دینی و کشف استعدادهای جدید و جایگزین سازی آثار مثبت به جای آثار موهن در رسانه‏‌ها و شبکه ‏های اجتماعی طراحی و پیش بینی شده است.

این همایش بین المللی به همت مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با هدف استفاده از ظرفیت پژوهشگران، متفکران، نویسندگان و هنرمندان داخلی و بین المللی برای مقابله با اهانت‏های فرهنگی، هنری و سینمایی به اسلام و پیامبر (ص) در خردادماه سال آینده در حاشیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبراعظم (ص) برگزار می‌شود.

در این همایش شخصیت های برجسته فرهنگی، هنری، علمی و فکری جهان حضور خواهند داشت و از ظرفیت های فرهنگی و هنری و سینمایی نخبگان و پژوهشگران مسلمان و دغدغه مند در جهان و کشورهای اسلامی استفاده می‌شود.

پژوهشگران و نویسندگان و هنرمندان علاقمند می‌توانند آثارشان را تا 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

نخستین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی ـ هنری اهل بیت (ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» و همایش بین المللی پیامبر اعظم(ص) به همت مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری داخلی کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 253441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز