همشهری آنلاین: با برگزاری مراسمی در بوداپست مجارستان از تاتیانا کاشیرنیا و روسلان آلبگوف که به عنوان بهترین وزنه‌برداران سال ۲۰۱۳ انتخاب شدند، تقدیر شد.

Albegov-Kashirina

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، طبق نتایج نهایی رای‌گیری بهترین وزنه‌بردار سال، وزنه‌برداران روسیه‌ در دو بخش زنان و مردان به عنوان بهترین‌های سال 2013 انتخاب شدند.

در مسابقات جهانی سال 2013 تاتیانا کاشیرینا رکورد حرکت دو ضرب (دسته 75 + کیلوگرم را تا 190 کیلوگرم ) بهبود بخشید. موفقیت او به مسابقات جهانی لهستان ختم نشد و در جام ریاست جمهوری روسیه که مدت کوتاهی بعد از مسابقات جهانی برگزار شد، رکورد مجموع جدیدی (334 کیلوگرم) را ثبت کرد که در تاریخ وزنه‌برداری زنان بی سابقه بوده است.

در بخش مردان نیز روسلان آلبگوف به عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان در سال 2013 معرفی شد. این وزنه‌بردار قوی روسیه‌ای در وروتساو لهستان رکورد مجموع 464 کیلوگرم را ثبت کرد که از رکورد جهانی خارق‌العاده (472 کیلوگرم) حسین رضازاده دور نیست.

بنابراین در حضور تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، سرگئی سیرتسوف، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه، کرنل جانکسو و آینکو مورا، سردبیر مجله جهانی وزنه‌برداری از هر دوی این وزنه‌بردارها تقدیر شد.

وقتی از آنها در مورد رقبایشان پرسیده شد، آلبگوف گفت: پنج سال پیش که سرباز بودم و در تانک می‌نشستم به دشمن فکر می‌کردم، اما از وقتی سربازی‌ام به پایان رسید دیگر به دشمن فکر نمی‌کنم، بزرگ‌ترین دشمن من وزن خودم است.

کاشیرینا نیز اظهار داشت: من به رقبای قوی و ضعیف خود احترام می‌گذارم. حتی در سخت‌ترین رقابت که با وزنه‌برداران چینی است، تنها خواسته‌ام این است که از پس خودم بر بیایم.

کد خبر 253442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز