دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به اینکه متوسط افزایش نرخ عوارض آزادراه‌های کشور کمتر از ۳۰درصد بوده است، گفت: در این شرایط عوارض کمتر از نرخ تورم تعیین شده است.

افزایش عوارض آزادراه‌ها به رسم سال‌های اخیر پیش از سفرهای نوروزی تعیین شده است که این موضوع با توجه به افزایش تردد از محورهای بین شهری، موجب رشد درآمد از این بخش می‌شود. فعالان بخش خصوصی که ساخت آزادراه‌ها را با قراردادهای مشارکتی به انجام می‌رسانند و درآمد عوارض را به‌عنوان بخشی از قرارداد دریافت می‌کنند، از افزایش 30درصدی عوارض ناراضی به‌نظر می‌رسند.

از سوی دیگر مسافران نیز نسبت به سطح خدمات در مقایسه با صعود نرخ عوارض گلایه دارند. علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه برای کمک به بهبود اوضاع کشور باید مردم و بخش خصوصی کمک کنند، گفت: دولت به تنهایی قادر به اجرای زیرساخت‌ها نیست؛ بنابراین به حضور بخش خصوصی نیاز است تا این پروژه‌ها ساخته شود.

آزاد با اشاره به اینکه متأسفانه در دوره‌هایی مسئولان اعتقادی به طرح جامع نداشتند، اظهار داشت: نبود طرح جامع ضربه‌های زیادی را به بخش عمرانی کشور وارد کرد و برخی از پروژه‌ها در حالی اجرا شد که مسئولان به‌دنبال تعهد ادامه ساخت آن در آینده نبودند.

کد خبر 253534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز