پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" شایعات مربوط به تصمیم وی برای ترک قطر را رد و تاکید کرد که هرگز چنین تصمیمی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، شیخ «یوسف القرضاوی» طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در حاشیه کنفرانس «وحدت ملی و زندگی مشترک» در دوحه، با رد شایعه مربوط به تصمیمش برای ترک قطر، گفت: من جزئی از قطر هستم و قطر نیز جزئی از من است.

وی در خصوص اختلافات قطر و عربستان نیز ابراز عقیده کرد که این اختلافات بزودی حل خواهد شد.

قرضاوی درباره حرف و حدیث‌های مربوط به تحولات کنونی منطقه عربی و حوزه خلیج فارس نیز اظهار داشت: من دشمنی با هیچ کس ندارم و از همه مردم می‌خواهم که با یکدیگر برادر باشند و با محبت باهم رفتار کنند و یکدیگر را درک کنند نه اینکه علیه یکدیگر عمل کنند.

این در حالی است که روزنامه العرب چاپ لندن دو روز پیش نوشت که قطر به منظور آرام سازی تنش بوجود آمده با کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر، از 15 عضو اخوان المسلمین از جمله «محمد محسوب»، «جمال حشمت»، «محمود حسین» و «محمد سویدان» درخواست کرده است تا دوحه را ترک کنند و در همین رابطه سفارت قطر با لندن هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن این افراد برای اقامت به لندن منتقل شوند.

ناظران در این باره اعلام کردند که دوحه قصد دارد با انتقال اعضای اخوان المسلمین به لندن، فشار کشورهای حوزه خلیج فارس به مصر را کاهش دهد به خصوص اینکه عربستان شرط کرده است که قطر باید درباره باقی ماندن یا خروج اعضای اخوان المسلمین از این کشور که شبکه الجزیره را به فضایی برای تحریک جهت ایجاد فتنه تبدیل کرده‌اند، تصمیم‌گیری نماید.

کد خبر 254491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز