همشهری آنلاین: رییس پلیس راه استان سمنان از تردد بالای وسایل نقلیه در محورهای اصلی این استان خبر داد و گفت: ترافیک در مسیر تهران- مشهد به ویژه در خط برگشت نیمه سنگین است.

سرهنگ علیرضا رضوی خبیر روز جمعه به ایرنا افزود: هموطنان برای بازگشت از سفرهای نوروزی خود مدیریت زمانی لازم را داشته باشند تا با کمترین مشکل به سفر خود پایان دهند.

وی با اشاره به ابری بودن هوای استان سمنان، خاطرنشان کرد: تمام محورهای این استان باز و جاده ها نیز خشک است و تردد در محورها بدون مشکل انجام می شود.

وی به افزایش تردد وسایل نقلیه از اولین ساعات روز گذشته با توجه به آغاز بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: تردد خودروها در استان سمنان به ویژه در خط شمالی و بازگشت از مسیر مشهد به تهران از دیروز افزایش چشمگیر داشته است.

وی با بیان اینکه واژگونی 60 درصد سوانح رانندگی در استان سمنان را تشکیل می‌دهد، بر انجام استراحت کافی رانندگان در صورت احساس خستگی یا خواب آلودگی در بازگشت از سفرهای نوروزی تاکید کرد.

رضوی خبیر از رخداد 10 فقره سانحه رانندگی در محورهای استان سمنان در روز گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد شش سانحه از نوع واژگونی بود و در این حوادث 16 تن از هموطنان مجروح شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

رییس پلیس راه استان سمنان ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه را اصلی ترین دلیل رخداد سوانح رانندگی روز گذشته در این استان اعلام و خاطرنشان کرد: رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی و استراحت لازم در زمان خستگی مهمترین توصیه های پلیس برای هموطنان در بازگشت از سفرهای نوروزی است.

بیش از 570 کیلومتر از مسیی تهران - مشهد از استان سمنان می‌گذرد و خستگی و خواب آلودگی رانندگان به دلیل کویری بودن این محور، اصلی ترین دلیل سوانح رانندگی این استان عنوان می‌شود.

کد خبر 254593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز