یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سالن‌های تئاتری پایتخت در نخستین روزهای سال۹۳ میزبان نمایش‌هایی هستند که برخی از آنها ادامه اجراهای سال گذشته محسوب می‌شوند و برخی دیگر نخستین اجرای خود را تجربه می‌کنند.

تئاتر

تالارهای پنجگانه مجموعه تئاتر شهر، 2تالار تماشاخانه ایرانشهر، 2سالن فرهنگسرای نیاوران، تماشاخانه سنگلج، تالارهای وحدت، حافظ، شمس و... در مجموع با اجرای 17نمایش جدید و قدیمی میزبان علاقه‌مندان هنرهای نمایشی هستند.

ادامه اجرای 2 نمایش نوروزی

به گزارش همشهری، نمایش‌های «سقراط» حمیدرضا نعیمی و «شکلک» کیومرث مرادی که در تعطیلات نوروز هم روی صحنه رفته بودند، از امروز تا پایان فروردین از دوستداران تئاتر به‌ترتیب در تالار وحدت و تالار شمس پذیرایی می‌کنند. فرهاد آییش در نقش سقراط و لادن مستوفی بازیگران نمایش سقراط هستند که تا نخستین روز اردیبهشت ساعت 19اجرا می‌شود. شکلک هم با بازی پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده تا 31فروردین هر روز جز شنبه‌ها ساعت 21:30روی صحنه می‌رود.

چند نمایش قدیمی، یک جدید

اجرای 2 نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین» و «در انتظار گودو» به کارگردانی همایون غنی‌زاده امسال هم در سالن اصلی تئاتر شهر ادامه می‌یابد. ویشکا آسایش، سعید چنگیزیان، همایون غنی‌زاده و مهدی کوشکی بازیگران ملکه زیبایی لی‌نین هستند که ساعت 20:30اجرا می‌شود و در انتظار گودو با بازی علی سرابی، رامین سیاردشتی، رضا بهبودی، پیمان و باران معادی و... هر روز ساعت 17:30میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. اجرای هر دو نمایش تا پایان فروردین ادامه دارد. بلیت‌های این دو نمایش تا 19فروردین به‌صورت نیم‌بها عرضه می‌شود. اجرای «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» روح‌الله جعفری براساس متنی از ماتئی ویسنی‌یک تا پایان فروردین هر روز جز شنبه‌ها ساعت 19:30در تالار چهارسو برقرار است و کارگاه نمایش هم از 20فروردین میزبان نمایش تازه «رضا» به کارگردانی جابر رمضانی خواهد بود. این نمایش به‌مدت 2هفته ساعت 17:30اجرا می‌شود و نکته اصلی آن بازی 2بازیگر نمایش در 12نقش است. رضا داستان هتل رضای مشهد را روایت می‌کند که زائران مختلف به آن رفت‌وآمد دارند.

دیگر تالارهای تئاتر شهر هم از امروز یکشنبه اجراهای قبل از تعطیلات نوروزی را ادامه می‌دهند. بر این اساس، در سالن سایه نمایش «مجردها» به کارگردانی پوران مرادی و بازی امیر کربلایی‌زاده و فاطمه امینی و در سالن قشقایی نمایش «خرمگس» به کارگردانی علی عابدی و بازی پرستو گلستانی، محمدصادق ملکی، وحید آقاپور، آرش فلاحت‌پیشه و سوسن مقصودلو روی صحنه می‌رود.

تازه‌های ایرانشهر

در تماشاخانه ایرانشهر نمایش «سه روایت از زندگی» سیما تیرانداز روز 16فروردین پس از مراسم افتتاحیه نخستین اجرای خود را پشت سر گذاشت و اجرای عمومی خود را از امروز در تالار سمندریان آغاز می‌کند. «مرداب روی بام» رضا گوران هم امروز در تالار ناظرزاده کرمانی مراسم افتتاحیه خواهد داشت. ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، بهناز جعفری، ندا مقصودی، عبد آبِست، دایانا فتحی، بیتا معیریان، جواد پولادی و پانیذ فریوسفی بازیگران نمایش تازه گوران هستند که از 18فروردین ساعت 19:30روی صحنه می‌رود. امیرکاوه آهنین‌جان، لیلی رشیدی، رضا مولایی و سیما تیرانداز هم در 3 روایت از زندگی بازی می‌کنند که ساعت 20اجرا می‌شود.

3نمایش در حافظ و سنگلج

نمایش «هم‌هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان از 21فروردین در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. ستاره اسکندری، الهام کردا و سارا بهرامی بازیگران این نمایش هستند که براساس متنی از مهین صدری هر روز جز شنبه‌ها ساعت 20میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. حالا بشنوید از تماشاخانه سنگلج که از 20فروردین با اجرای 2نمایش تازه از دوستداران تئاتر پذیرایی می‌کند؛ «مم و زین» به کارگردانی تینو صالحی و بازی توماج دانش‌بهزادی، حسن محمدی، صفورا کاظم‌پور، مسعود شاکرمی و... اجرا می‌شود و نمایش 75دقیقه‌ای «الماس و شهر تارا» به کارگردانی میثم یوسفی و بازی محمود راسخ‌فر، محمدرضا مالکی، مهدی زمین‌پرداز و... ساعت 18:30روی صحنه می‌رود.

نمایش «کلوچه دارچینی» مریم کاظمی که از اواخر اسفندماه در مرکز تئاتر کانون روی صحنه رفته بود، از چهارشنبه 20فروردین ساعت 18اجراهای خود را از سرمی‌گیرد. در این نمایش شاد و موزیکال حسین محب اهری، جواد زیتونی و مریم کاظمی بازی می‌کنند. نمایش «گستره سکوت» به کارگردانی امین بهروزی هم از 18فروردین ساعت 19در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

رهنما و یعقوبی در نیاوران

فرهنگسرای نیاوران در سال تازه میزبان 2نمایش جدید در سالن‌های گوشه و خلیج‌فارس می‌شود. نمایش 60دقیقه‌ای «با من بستنی می‌خوری» به کارگردانی بهاره رهنما و بازی نسیم ادبی و خود رهنما براساس داستان‌های این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از 20فروردین ساعت 19:30روی صحنه می‌رود. این نمایش کاری از گروه تئاتری این تابستان است. در سالن خلیج‌فارس نیاوران هم «خشکسالی و دروغ» محمد یعقوبی برای سومین بار در 3سال اخیر اجرا می‌شود با این تفاوت که در اجرای تازه آن گروه بازیگران تغییر کرده‌ است. علی سرابی، باران کوثری، احمد مهرانفر، آیدا کیخایی و سحر دولتشاهی بازیگران این نمایش هستند که از 21فروردین ساعت 20:30میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.

 

کد خبر 254821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز