دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: شبکه های تخصصی پخش سریال در سال جدید مجموعه‌هایی تازه و تماشایی برای مخاطبان خود درنظر گرفته‌اند؛ «تاجر پوسان» با یادآوری خاطره‌های «جواهری در قصر» و یانگوم روی آنتن تماشا می‌رود و «قاب خاطره» هم تازه‌ترین سریال ویژه آی‌فیلم است.

علی نصیریان


پس از پخش موفق سریال «یادآوری» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل که برای پخش از شبکه آی‌فیلم تولید شده بود، این شبکه از امروز یک سریال تازه و اختصاصی خود را در کنداکتور پخش قرار داده است؛ ‌قاب خاطره‌ یک مجموعه 26 قسمتی است که نخستین قسمت آن ساعت 21:30 امروز دوشنبه 18فروردین روی آنتن می‌رود. بازارچه‌ای قدیمی در شهر مقدس مشهد بستری برای خلق ماجراهایی ماندگار می‌شود. زائران و ساکنان شهر با حضور در بازارچه و عکاسی سیدرضی داستان‌هایی را رقم می‌زنند و با عکس‌هایی که به یادگار برده‌اند، خاطره‌هایی را به قاب می‌کشند.

‌قاب خاطره‌ به کارگردانی حجت ذیجودی با موضوع اجتماعی به‌صورت اپیزودیک ساخته شده است و هر قسمت آن داستانی مجزا را روایت می‌کند. قصه‌های این سریال براساس طرحی از حسن وارسته نوشته شده و علی حدادی سرپرستی نویسندگان آن را بر‌عهده داشته است.

علی نصیریان، رامین ناصرنصیر‌، افشین سنگ‌چاپ‌، شهره سلطانی، علی اوسیوند، مهدی فقیه، محمد الهی و مهروز ناصرشریف از بازیگران اصلی سریال هستند و در هر قسمت چند بازیگر مهمان ازجمله داریوش اسدزاده، آزیتا لاچینی، جمشید جهان‌زاده، رضا توکلی و... در داستان حضور می‌یابند. اما بشنوید از سریال تازه شبکه تماشا که پخش آن قطعا علاقه‌مندان افسانه جومونگ را خوشحال می‌کند؛ تاجر پوسان با نام اصلی «اخلاق در تجارت» سریالی درام با پس‌زمینه‌ای شبیه جواهری در قصر است که سال2001 به لی‌بیونگ کارگردان ماجراهای یانگوم ساخته شده. داستان تاجر پوسان سریالی درباره شخصی به نام سانگ اوک است که به زبان چینی تسلط دارد و می‌خواهد در امتحان مترجمین دربار موفق شود ولی در راه سفر به چین دچار مشکل و به‌عنوان خیانتکار دستگیر می‌شود. او پدرش را از دست می‌دهد و... . سریال درباره یک تاجر معروف افسانه‌ای است و داستان آن در سال‌های‌۱۷۹۹ تا ۱۸۵۵ یعنی در دوران چوسان می‌گذرد. مجموعه داستانی تاجر پوسان هر روز ساعت 22 از شبکه تماشا پخش و ساعت‌16روز بعد تکرار می‌شود.

نخستین قسمت سریال طنز «ساختمان پزشکان» ساعت 20:30 امروز از آی‌فیلم پخش می‌شود. قسمت‌های پایانی و پخش‌نشده سریال نوروزی «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی فلورا سام تا پایان هفته روی آنتن شبکه تهران می‌رود و قرار است پشت صحنه این سریال هم ساعت 23روز 20بهمن پخش شود. مخاطبان می‌توانند تکرار پشت صحنه را روز پنجشنبه ساعت 19تماشا کنند.

فیلمی از نعمت الله

«راه و رسم سفر» فیلمی است تلویزیونی به کارگردانی حمید نعمت‌الله براساس فیلمنامه معصومه بیات که ساعت 16:15 امروز دوشنبه از شبکه 3روی آنتن می‌رود. ثریا قاسمی، آزیتا لاچینی و پوراندخت مهیمن بازیگران این فیلم دیدنی و بامزه هستند که این بار راهی یک سفر سخت به 4گوشه ایران می‌شوند. قرار بود 3بازیگر اصلی فیلم تحسین‌شده «بیا از گذشته حرف بزنیم» در راه و رسم سفر هم حضور داشته باشند که با درگذشت مرحومه مهین شهابی، لاچینی جای او را در گروه بازیگران گرفت.

کد خبر 254963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز