همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست تهران برای توسعه مناسبات با کشورهای مستقل تصریح کرد: ایران و ونزوئلا می‌توانند با گسترش همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف زمینه توسعه روابط ایران با کشورهای مستقل منطقه آمریکای لاتین را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهریکشنبه در دیدار هوگوچاوز رییس جمهور ونزوئلا، توسعه و گسترش همکاری کشورهای مستقل و آزاده را ضروری دانست وگفت: کشورهای مستقل می توانند با کمک همدیگر زمینه پیشرفت و رفاه ملت ها را فراهم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه منطقه آمریکای لاتین از ظرفیت های فراوانی برخوردار است، خاطر نشان کرد: ایجاد شرکت بازرگانی مشترک ، بر پایی نمایشگاه کالاها و تولیدات و تقویت صندوق سرمایه گذاری مشترک از جمله راهکاری توسعه روابط کشورهای آمریکای لاتین با سایر کشورها به ویژه ایران است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه موج ضد امپریالیستی در اکثر مناطق جهان به ویژه منطقه آمریکای لاتین قوی است، تصریح کرد: پایه های استکبار جهانی متزلزل شده و پیروزی با مقاومت و ایستادگی محقق می شود.

هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با تشریح آخرین اوضاع منطقه آمریکای لاتین تصریح کرد: همکاری کشورهای مستقل از جمله ایران و ونزوئلا نقش موثری در شکست سیاست های امپریالیسم و نجات ملت ها دارد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به همکاری کشورهای مستقل آمریکای لاتین با همدیگر گفت: کشورهای آمریکای لاتین می توانند با استفاده از تجربیات ارزشمند ایران در عرصه های مختلف زمینه را برای پیشرفت ملت های خود فراهم کنند.

هوگو چاوز در پایان با استقبال از حضور ایران در «جنبش آلبا» به عنوان عضو ناظر تاکید کرد: ملت ایران با مقاومت در برابر امپریالیسم، به طور قطع به موفقیت دست خواهد یافت.

کد خبر 25547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز