شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش وعده داده که اعتبار طرح توزیع شیر در مدارس تأمین شده و این طرح سال تحصیلی آینده بدون مشکل اجرا می‌شود.

شیر مدارس

وحید کیارشی به مهر گفته در بودجه 93بیش از 100میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته، ضمن آنکه دولت در تبصره 21لایحه بودجه‌93 درخصوص «هدفمندی یارانه‌ها»، تصویب کرده که از محل هدفمندسازی یارانه‌ها بخشی صرف اعتبار شیر مدارس شود.

اعتبار شیر مدارس برای سال تحصیلی جاری 117میلیارد تومان بود. توزیع شیر رایگان در مدارس امسال با 4-3‌ماه تأخیر شروع و قرار شد به جای توزیع 70نوبت تنها 30نوبت شیر توزیع شود. پس از شروع طرح هم اعلام شد 25نوبت شیر داده می‌شود. سال گذشته شیر به‌طور مرتب بین دانش‌آموزان توزیع نشد، مهم‌تر اینکه کسی در این‌باره پاسخگو نیست.

براساس طرح توزیع شیر، دانش‌آموزان باید طی 70نوبت، 14کیلوگرم شیر در یک سال تحصیلی دریافت کنند. جامعه هدف این طرح همه دانش‌آموزان دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شبانه‌روزی دولتی، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی تعیین شده است. کمبود اعتبار موجب شده تا ‌افزون بر توزیع ناقص شیر، از جمعیت هدف این طرح که گفته شده بود همه 12میلیون و 300هزار دانش‌آموز کشور هستند کاسته شود و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، دبیرستانی‌ها، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی از دریافت شیر رایگان محروم شوند.

کد خبر 255634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز