همشهری آنلاین: تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در دومین روز مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام پیروزی ترکیه صاحب دو نشان نقره و یک مدال برنز توسط ناصرپور، عبد ولی و حسن‌زاده شدند.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در کشتی آزاد و در وزن ۴۶ کیلوگرم عرفان آیینی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم موفق شد با حساب ۱۰ بر ۲ نماینده ارمنستان را شکست دهد. آیینی در دومین مبارزه خود آزادکار قزاقستان را با حساب ۱۴ بر ۴ شکست داد تا به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. آزادکار ایران در کشتی ماقبل فینال به مصاف کشتی‌گیر روس رفت و با امتیاز ۱۲ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد. آیینی برای کسب مدال برنز در دیداری نفس‌گیر با حساب ۲۲ بر ۱۹ مقابل حریف ترکیه‌ای شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۵۸ کیلوگرم فرهاد نوری ابتدا نماینده روسیه را ۱۳ بر ۶ شکست داد و در مبارزه دوم آزادکار قزاقستان را با حساب ۲ بر ۲ شکست داد. نوری در دور سوم با ضربه فنی نماینده کشور میزبان را مغلوب کرد و به یک چهارم نهایی راه یافت. آزادکار کشورمان در این مرحله با حریف قزاق مبارزه کرد و با نتیجه ۱۲ بر ۶ شکست خورد. نوری در دیدار رده‌بندی پنجه در پنجه نماینده گرجستان انداخت و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.


ابوالفضل حاجی‌پور در وزن ۵۸ کیلوگرم که در یک وزن بالاتر به میدان رفت، در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و در دور دوم با نماینده قزاقستان مصاف داد و با حساب ۱۰ بر ۲ حریف خود را شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۶ نتیجه را به آزادکار روسیه واگذار کرد و با شکست این روس در برابر دیگر آزادکار این کشور، نماینده ایران از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۶ کیلوگرم آرش نیرآبادی در کشتی نخست با حساب ۸ بر ۶ مغلوب نماینده ترکیه شد و با شکست حریفش در دور بعدی مسابقات از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

نعیم حسن زاده، آزادکار وزن ۱۰۰ کیلوگرم در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم نماینده بلغارستان را با نتیجه ۱۰ بر ۰ شکست داد. وی در دومین مسابقه خود به مصاف نماینده گرجستان که در جام مشفق عیسی‌یف آذربایجان با حساب ۴ بر ۳ به او باخته بود رفت و با امتیاز ۸ بر ۵ شکست خورد. حسن‌زاده برای کسب مدال برنز با کشتی‌گیر قزاقستان مبارزه کرد و با نتیجه ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید و در جایگاه سوم جای گرفت.

در کشتی فرنگی پویا ناصرپور در وزن ۴۶ کیلوگرم در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم نماینده گرجستان را با حساب ۸ بر ۴ شکست داد. ناصرپور در دیدار ماقبل فینال به رقابت با نماینده قزاقستان پرداخت و با نتیجه ۹ بر ۲ به برتری رسید. نماینده کشورمان دیدار پایانی را با نتیجه ۸ بر ۰ به حریف واگذار کرد و گردن‌آویز نقره نصیبش شد.


در وزن ۵۸ کیلوگرم کرامت عبدولی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم فرنگی‌کار بلغارستان را ۹ بر ۴ شکست داد. عبدولی در دومین مبارزه خود با نماینده گرجستان مصاف داد و با ضربه فنی وی را شکست داد. فرنگی‌کار ایران مبارزه نهایی را با حساب ۱۳ بر ۴ به حریف ترک خود واگذار کرده و روی سکوی دوم قرار گرفت.

آرمان علیزاده در وزن ۷۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، موفق شد در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ نماینده ترکیه را شکست دهد. علیزاده در رقابت ماقبل فینال به مبارزه با فرنگی‌کار قزاقستان پرداخت و با امتیاز ۶ بر ۳ شکست خورد. فرنگی‌کار کشورمان در دیدار رده‌بندی با نماینده ترکیه رقابت کرد و با امتیاز ۷ بر ۵ مغلوب شد و از رسیدن به مدال بازماند.

علی اصغر شهبازی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم در کشتی نخست با حساب ۸ بر ۳ نتیجه را به فرنگی‌کار بلغارستان واگذار کرد و در ادامه با راه‌یابی کشتی‌گیر بلغار به فینال، این شانس را پیدا کرد که برای کسب مدال برنز به میدان برود. شهبازی در جدول شانس مجدد ابتدا با کشتی‌گیر ترکیه مصاف داد و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید. فرنگی‌کار ایران برای کسب مدال برنز با نماینده قزاقستان مبارزه کرد و با حساب ۹ بر ۰ شکست خورد.

تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان در روز نخست این رقابت ها به ترتیب صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شده بودند. به این ترتیب در پایان روز دوم، تیم کشتی آزاد صاحب یک مدال نقره و دو مدال برنز شده است و فرنگی‌کاران نیز سه مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده‌اند.

روز یکشنبه در روز پایانی این مسابقات و در رشته فرنگی محمدرضا آقانیا در وزن ۵۰ کیلوگرم، هاشم محمودی و اشکان زیدوند در وزن ۶۳ کیلوگرم و علی خلیل‌زاده در وزن ۸۵ کیلوگرم به میدان می‌روند.

در رشته آزاد نیز نادر نصری در وزن ۵۰ کیلوگرم، حسن شاکری در وزن ۶۳ کیلوگرم و امیرارسلان تاتاری در وزن ۸۵ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 255677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز