به گزارش دبیرخانه نهمین همایش روابطعمومی الکترونیک، این استاد ارتباطات درباره این مقاله گفت: برانگیختگی گروههای اجتماعی برای عمومیت دادن یک پدیده که تا پیش از اینترنت در قالب یکسویگی و با سازماندهی از پیشتعیین شده صورت میگرفت، از پیچیدگیهای زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: تا قبل از اینترنت، رسانهها ستون اصلی شکل دادن افکار عمومی بودند اما با آمدن شبکههای اجتماعی، در تعریف افکار عمومی تغییراتی حاصل شد و کاربرد تعریف قبلی از میان رفت.
مدرس روزنامهنگاری و ارتباطات، افکارعمومی در دوران یکسویگی رسانهها را دارای تعریف روشنتری در مقایسه با امروز دانست و گفت: با طرح جهان شیشهای مک لوهان، رسیدن به یک تعریف تازه از افکار عمومی -به مثابه یک پدیده و امروز یک فرایند- با دشواریهای خاصی روبهرو شده است. تفاوت یکسویگی، دوسویگی و چندسویگی محور چالش این تعریف است که با عبور از آن میتوان به چارچوبهای تازه برای این تعریف دست یافت.
رضائیان تصریح کرد: در این مقاله سعی میشود با مروری بر تعاریف افکارعمومی از زمان پیدایش تا کنون، تأثیرات وب یک و شبکههای اجتماعی به عنوان وب 2 بر تغییرات این تعاریف بررسی و چشماندازی از روند این تعریف در پیشرفت های وب و به خصوص وب 3 ترسیم شود.
گفتنی است نهمین همایش روابطعمومی الکترونیک با موضوع «روابطعمومی الکترونیک و مدیریت افکار عمومی» روز 27 اردیبهشتماه در تهران برگزار میشود.
علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانند به وبسایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.