مجموع نظرات: ۰
جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

با بهره‌برداری از بخش جنوبی متروی خط۳، سرعت کار در بخش شمالی برای تکمیل این خط افزایش یافت.

بخش شمالی خط3 تاکنون حدود 40درصد پیشرفت داشته و جداره نهایی قسمت‌های اعظم تونل انجام و قطعات اتصال بتنی به تونل حمل شده و عملیات ریل‌گذاری نیز آغاز شده است. اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری 30کیلومتر خط متروی جدید در سال‌جاری حدود 3هزار میلیارد تومان است و برای اینکه این میزان خط جدید مترو ساخته شود، باید منابع مالی به‌موقع تزریق شود.

معاونان شهردار و شهرداران مناطق به سرپرستی عیسی شریفی قائم‌مقام شهردار تهران به همراهی مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران از تونل در دست ساخت بخش شمالی خط3 متروی تهران بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت کارگاه‌ها و پیشرفت پروژه قرار گرفتند.

این بازدید 4ساعته از کارگاه شهید قدوسی در محدوده ابتدای خیابان شهید بهشتی- تقاطع شریعتی آغاز شد و 7کیلومتر از تونل بازدید شد. این مسیر 7کیلومتری از 17کیلومتر در دست ساخت نیمه‌شمالی خط3 در محدوده خیابان قصر به طرف میدان سبلان امتداد دارد و قرار است 5 ایستگاه در نقاط مختلف اتوبان صیاد شیرازی(شمالی) همچون پل گیلان، تقاطع استاد حسن بنا و گیلان غربی احداث شود. همچنین 6ایستگاه دیگر از 11ایستگاه نیمه شمالی خط3 در امتداد اتوبان صیاد‌شیرازی(شمالی) و در محدوده پل مغان، میدان نوبنیاد، میدان اقدسیه (ابتدای ارتش شمالی)، مینی‌سیتی(شرق) و شهرک قائم واقع است.

30 کیلومتر خط مترو که شامل 17 کیلومتر از بخش شمالی خط3 و حدود 12کیلومتر از خط7 براساس دستور شهردار تهران، باید براساس یک برنامه‌ریزی دقیق و محاسبه شده تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. بدین‌ترتیب وظایف حیطه مسئولیتی معاونان شهرداری تهران و مناطق سه‌گانه شهرداری برای هماهنگی هرچه بیشتر در پیشرفت این طرح تعیین و دستوراتی به همین منظور ابلاغ شد. قائم‌مقام شهردار تهران در این جلسه دستوراتی نیز درخصوص یکی از اولویت‌های این پروژه در زمینه تملک زمین‌های موردنیاز برای احداث ایستگاه و هواکش و دسترسی‌های ایستگاهی و نیز اعتبارات مالی به معاونان و شهرداران مناطق صادر کرد.مدیران و مسئولان شهری در پایان این بازدید آمادگی و عزم جدی خود را برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های شرکت مترو اعلام کردند.

کد خبر 257206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز