همشهری آنلاین: عمان با رشد ۲۴ درصدی گردشگرانش موفق‌ترین کشور عربی در جذب گردشگر در سه ماهه نخست سال جاری میلادی لقب گرفت.

عمان

به گزارش ایسنا، براساس آخرین گزارش «شورای جهانی سفر و گردشگری» عمان در سه ماهه نخست 2014 با رشد 24 درصدی گردشگران میزبان 410 هزار گردشگر بود که یک رکورد در بین کشورهای عربی محسوب می‌شود.

عمان در سال 2013 نیز میزبان یک میلیون و 300 هزار گردشگر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به یک میلیون و 700 هزار گردشگر برسد. کارشناسان یکی از علل این امر را اجرای طرحی از آوریل 2013 می‌دانند که در قالب آن گردشگران 32 کشور پس از اخذ ویزای گردشگری یکی از دو کشور قطر و عمان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد به کشور دیگر سفر کنند.

از سوی دیگر، پیش‌بینی تعداد شاغلان در صنعت گردشگری عمان که در سال 2013 حدود 37 هزار نفر بود در سال جاری میلادی به 41 هزار نفر برسد. همچنین در سال گذشته میلادی 37 هتل در عمان به بهره‌برداری رسید و 41 هتل نیز با استانداردهای جهانی ویژه هتل‌های چهار و پنج ستاره منطبق شدند.

در این شرایط دولت عمان قصد دارد با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، گردشگری الکترونیک را در این کشور رونق داده و این کشور را به مقصد دوم گردشگری منطقه غیر مذهبی خلیج‌فارس پس از امارات تبدیل کند.

عمان با بهره‌ بردن از تنوع جانوری و گیاهی از جمله زیستگاه یک گونه‌ نادر از آنتلوپ به نام گاو آهوی عربی سالانه میزبان هزاران طبیعت‌گرد از سراسر جهان بوده و در سال‌های اخیر نیز برنامه‌های متنوعی شامل تورهای قایق سواری، اسب‌سواری، صخره‌نوردی، شکار و حضور در جشنواره‌های غذاهای سنتی را برای جذب گردشگران به عمان در این کشور به مرحله‌ی اجرا درآمده است.

کد خبر 257655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز