۷۷ گروه برگزیده‌ی نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی طرح‌های دانش‌آموزی تبیان معرفی شدند.

معرفی ۷۷ گروه برگزیده در سه بخش نمایشگاهی، سمینار و مسابقات

اعضای این گروه‌ها که در سه بخش غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات شرکت کرده بودند، جوایز خود را از سیدحسن هاشمی، استاندار تهران و دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی دریافت کردند.

در این دوره‌ی جشنواره که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، حدود ۳هزار دانش‌آموز، از ۲۰۰ آموزشگاه شرکت کردند. جالب این‌که حدود ۱۸۰۰ نفر (۶۰ درصد) از شرکت‌کنندگان، دختر بودند.

به گفته‌ی الناز فطیرخورانی، دبیر این جشنواره، این دانش‌آموزان که از ۲۰ استان کشور داوطلب شرکت در جشنواره‌ی نهم شده بودند، در قالب گروه‌های دانش‌آموزی در رقابتی تنگاتنگ و پُرهیجان، به ارائه‌ی دستاوردهای علمی و پژوهشی خود پرداختند و در پایان رقابت‌ها به اعضای ۷۷ گروه برتر، تندیس ویژه‌ی‌ جشنواره اهدا شد. 

بنا به این گزارش، ۳۵۰ گروه، سازه‌ها و دستاوردهای خود را در غرفه‌های نمایشگاه در معرض دیدِ بازدیدکنندگان گذاشتند که از بین آن‌ها ۱۹ گروه به‌عنوان گروه‌های برتر معرفی شدند. ۳۵۰ گروه هم ابداعات، اختراعات و طرح‌های خود را در زمینه‌های فنی و مهندسی، شیمی، فیزیک، علوم انسانی، معارف اسلامی و... در بخش سمینارهای جشنواره عرضه کردند.

از میان این گروه‌ها نیز، ۳۷ گروه جایزه گرفتند. شرکت‌کنندگان در بخش مسابقات نیز حدود ۲۵۰ گروه بودند که توانایی‌های خود را در ۱۶ رشته مانند سازه‌های ماکارونی، ماشین‌های کمیکار، روباتیک در چندگرایش‌ و هوافضا شامل گرایش‌های گلایدر، موشک آبی و هاورکرافت به نمایش درآوردند و در نهایت از بین آن‌ها، ۲۱ گروه به‌عنوان گروه‌های برتر شناخته شدند.

کد خبر 258365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز