یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- مهدی تهرانی: کتاب پرورش هنر استدلال (الگوهای تبیین اندیشه در فرهنگ آموزش ژاپن و آمریکا) ترجمه محمدرضا سرکار آرانی؛ علیرضا رضائی و زینب صدوقی پیش از این از سوی انتشارات تربیت به بازار کتاب عرضه شده بود.

مهدی تهرانی

در بهمن 91 دکتر سرکار آرانی، در قالب یادداشتی با عنوان پرورش هنر استدلال که برای همشهری آنلاین ارسال کرده بود،توضیحاتی در باره‌ی این کتاب ( نوشته پروفسور واتانابه) ارائه داده‌بودند.

به زعم مترجم کتاب پرورش هنر استدلال، تفاوت‌های فرهنگی و ریشه‌ها در ملیت‌های مختلف بازخوردهای مختلفی دارد. در این کتاب مقایسه‌ای بین فرهنگ ژاپنی و فرهنگ آمریکایی با شاهد مثال فراوان؛ ارائه شده است.

و نتیجه گیری شده که تفاوت های آموزشی و فرهنگی، تفاوت های اجتماعی و معناگرایانه و موارد دیگر همگی می‌توانند با معیارهایی در تعامل با هم نیز باشند.

خواندن یادداشت دکتر سرکار آرانی و مروری بر کل کتاب به تمامی پژوهشگران و کارگزاران آموزشی، دانشجویان رشته‌های علوم انسانی به ویژه زبان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ارتباطات، علوم تربیتی و راهنمایان تعلیماتی و کارشناسان آموزشی و برنامه‌ریزی درسی، مدیران، آموزگاران توصیه می شود.

در واقع تمام  کسانی که در جست‌و‌جوی چشم‌اندازهای تازه برای ترویج ایده "فلسفه برای کودکان"، بهسازی آموزش- به روش درس پژوهی- به ویژه در زمینة "پرورش هنر استدلال"، "ترویج الگوهای تبیین اندیشه"، "پرورش مهارت های تفکر انتقادی"، پرورش "توانایی پرسیدن سوال" و " توانائی نوشتن" هستند،خواندن این کتاب می تواند دریچه ای نو بر آگاهی شان بگشاید.

کد خبر 258415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز