دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

۲ مرد که به‌خاطر سرقت مشتی طلا، نقشه قتل زنی را کشیده بودند، بعد از جنایت وحشت زده شدند و بدون اینکه دست به سرقت بزنند از صحنه گریختند.

این جنایت 15 اسفند سال گذشته رخ داد. وقتی شهروندان در حوالی جاده‌ای در یکی از روستاهای شهرستان شفت استان گیلان جسد سوخته زنی را دیدند ماجرا را به پلیس اطلاع دادند. بعد از آن مأموران در محل حادثه حاضر شدند که در تحقیقات میدانی مشخص شد قربانی زنی حدودا 40ساله است. قاتل یا قاتلان پس از کشتن او، جسدش را به آتش کشیده و متواری شده بودند.

کنار جسد هیچ‌گونه مدارک شناسایی وجود نداشت. مأموران همچنین در ادامه بررسی‌های خود متوجه طلاهای گران‌قیمت قربانی شدند که در گردن و دستان وی بود. این یعنی جنایت احتمالا با انگیزه‌ای جز سرقت رخ داده است.ماموران که احتمال می‌دادند این زن قربانی انتقام‌جویی شده است تحقیقات خود را برای شناسایی هویت قربانی و دستگیری متهمان ادامه دادند.

کارآگاهان در نخستین قدم سراغ پرونده‌های مربوط به افراد گمشده رفتند تا اینکه در بررسی‌های خود موفق به شناسایی قربانی شدند. چند روز قبل‌تر مردی ماجرای ناپدید شدن خواهرش به‌نام معصومه را به پلیس آگاهی رشت گزارش داده و این در حالی بود که مشخصات جسد پیدا شده با زن ناپدید شده مطابقت داشت. در ادامه برادر معصومه به پزشکی قانونی دعوت شد و در آنجا جسد سوخته خواهرش را شناسایی کرد. او به مأموران گفت: خواهرم سال‌ها پیش با یک مرد عراقی ازدواج کرد و به این کشور رفت. او و شوهرش مدت‌ها بود که با هم اختلاف داشتند. برای همین خواهرم مجبور شد که همسر و فرزندانش را ترک کند و به ایران برگردد و درخواست طلاق بدهد. بعد از جدایی، او در آپارتمانی در رشت به تنهایی زندگی می‌کرد و من گاهی به او سر می‌زدم.

وی ادامه داد: چند روزی بود که هرچه با خانه‌اش تماس می‌گرفتم جوابم را نمی‌داد. آخرین بار که با او صحبت کرده بودم به من گفت که وقت دکتر دارد و بعد از آن به طرز مرموزی ناپدید شد و من موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

تفریح مرگبار

با افشای هویت قربانی، تیم تحقیق به جست و جوهای خود ادامه داد تا اینکه در اقدامات اطلاعاتی خود موفق به شناسایی عاملان جنایت شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول آخرین بار با مرد آشنایی به نام جعفر قرار داشته است. مأموران دهم اردیبهشت‌ماه در عملیاتی غافلگیرکننده این مرد را دستگیر کردند.

جعفر در بازجویی‌ها به افشای راز جنایت پرداخت و به کارآگاهان گفت: چند وقت پیش از طریق یکی از دوستانم به قصد ازدواج با مقتول آشنا شدم. چندین بار او را دیدم که طلاهای زیادی همراه داشت. در همین ملاقات هایمان بود که وسوسه سرقت طلاهایش به جانم افتاد. او طلاهای زیادی داشت که به‌نظرم گران‌قیمت بودند برای همین برای سرقت آنها نقشه قتل کشیدم و موضوع را با یکی از دوستانم به نام حمید در میان گذاشتم. وی نیز پذیرفت و هردو منتظر ماندیم تا در فرصتی مناسب نقشه را اجرا کنیم.

متهم ادامه داد:روز حادثه مقتول سوار ماشینم شد و برای تفریح به سمت ماسوله رفتیم. آن روز دوستم حمید نیز همراهمان بود. بعد از آن به بهانه اینکه می‌خواهم حمید را به مقابل خانه‌اش برسانم به سمت یکی از روستاهای شفت رفتیم. در بین راه دوستم طبق قرار قبلی، مقتول را خفه کرد. بعد از قتل هردو به‌شدت وحشت کرده بودیم. فقط در فکر این بودیم که هر طور شده جسد را از بین ببریم.

برای همین آن را در کنار جاده انداختیم و سپس با ریختن گازوئیل روی جسد، آن را به آتش کشیدیم. آنقدر هول شده بودیم که فرصت پیدا نکردیم طلاهای مقتول را سرقت کنیم. با این اعترافات، همدست وی نیز به اتهام مباشرت در قتل عمدی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جنایت با انگیزه سرقت اقرار کرد. سرهنگ فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام این خبر به همشهری گفت: ارزش طلاهای قربانی در حدود 6میلیون تومان بود که متهمان با انگیزه سرقت آن دست به جنایت زدند اما در نقشه سرقت ناکام ماندند. هر دو متهم بعد از انجام تحقیقات تکمیلی روانه زندان شدند.

کد خبر 258529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز