همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق تعاون از آغاز پرداخت تسهیلات ویژه قرض الحسنه از شنبه 16 تیر در سراسر ایران خبر داد

محمد کریمی گفت: در کنار دیگر خدمات صندوق تعاون، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای تعاونی ها به جمع فعالیت‌های صندوق اضافه می‌شود.

وی افزود: صاحبان شرکت‌های تعاونی و اعضای آنان در صورت تکمیل موجودی تا سقف20 هزار تومان می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق تعاون کشور تصریح کرد: در اجرای این سیاست ،  شرکت‌های تعاونی و اعضای آنان از 300 هزار تومان تا 10 میلیون تومان با بازپرداخت یک تا 5 ساله تسهیلات دریافت می‌کنند.

کریمی یکی از راهکارهای اساسی تحقق اصل 43 و 44 قانون اساسی را ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تشویق و ترغیب آحاد مختلف  به مشارکت و حضور مستمر و مداوم در توسعه این مقوله ارزشی دانست و گفت : صندوق تعاون کشور با توجه به ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی و تکلیف دولت به  پیاده سازی این  مهم  کمک می کند.

وی افزود: صندوق تعاون کشور با راهکارهای اجرایی شرایط مساعدی را برای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، ظرفیت سازی برای توسعه بخش تعاون و کمک به ارتقاء بخشی سطح کمی و کیفی خدمات و محصولات تعاونی ها فراهم می کند.

مدیرعامل صندوق تعاون با اشاره به اینکه حضور در این امر خیر خواهانه و خداپسندانه برای همه  اتحادیه های ، شرکت های تعاونی ، اعضاء تعاونی ها و سایر اشخاص حقوقی و حقیقی میسر است ، خاطرنشان کرد : این سیاست شامل تجمیع منابع افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه در قالب برگزاری قرعه کشی و پرداخت وام قرض الحسنه از سه میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال با کارمزد 4درصد است.

وی سرفصل های کلی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اشخاص حقیقی را شامل کمک هزینه ودیعه مسکن ، کمک هزینه خرید مسکن، کمک به ساخت مسکن روستایی، تعمیر و بهسازی مسکن ، کمک هزینه ازدواج ، کمک هزینه تهیه جهیزیه و لوازم ضروری منزل، درمان بیماری، کمک هزینه خرید کالای بادوام، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه زیارتی و سیاحتی، رفع نیازهای ضروری اعلام کرد.

کریمی همچنین از آغاز بکار واحد نظارت بر طرح‌ های اشتغالزایی در حوزه تعاون خبر داد و گفت: سرپرستان صندوق تعاون در استان‌ها مجازند به شرکت‌های تعاونی100 میلیون تومان وام بدون استعلام از دفتر مرکزی تسهیلات پرداخت کنند.

مدیرعامل صندوق تعاون کشور در پاسخ به سئوالی درباره آمار تعاونی‌های راکد گفت:  آمار دقیقی از این تعاونی‌ها در کشور وجود ندارد اما با پایان یافتن سرشماری تعاونی‌ها تا 19 تیر این آمار هم مشخص خواهد شد.

هم اکنون 14میلیون نفر در ایران عضو تعاونی هستند

کد خبر 25858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز