مدیرکل نظارت و ارزیابی مـعـاونت گـردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: لجاجت‌های بی‌جهتی با صنعت گردشگری و صادرات نامرئی آن می‌شود.

 

عبدالناصر میرچی‌ مدیرکل نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی به ایسنا گفت: یک گره ذهنی بر مملکت حاکم است؛ معمولا آن چیزهایی را که عیان است و حالت فیزیکی دارد، صنعت می‌دانند، مثل کارخانه خودروسازی، ولی پذیرش صنعت گردشگری با هاله‌ای از ابهام روبه‌روست. به‌زعم‌ این افراد صنعت با تولید فیزیکی و دود و خروجی مکانیکی همراه است و به صنعت گردشگری واکنش نشان می‌دهند.میرچی تأکید کرد: گردشگری صنعت بدون دود در جهان است و صادرات آن نامرئی است و به همین دلیل پذیرش آن برای خیلی‌ها مشکل است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه گردشگری با 150شغل و حرفه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است، گفت: مزایای توسعه گردشگری به 150شغل‌ وارد می‌شود و بر تولید ثروت ملی و رشد و توسعه اقتصادی کشور اثر دارد.به گفته میرچی، لجاجت‌های بی‌جهتی با صنعت گردشگری می‌شود.وی افزود: باید دوره فرهنگ‌سازی در موضوع گردشگری میان مردم و مسئولان انجام شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد: در سال‌های پس از جنگ‌، گردشگر خارجی حکم جاسوس را داشت؛ ولی حالا نهادهای حاکم که با گردشگری در ارتباط هستند، به‌دنبال رهیافت برای حل موانع سفر به ایران هستند و حرکت روبه جلوست.

 

کد خبر 258944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز