شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از پروژه‌های اراضی عباس‌آباد براجرای فضاها مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی و نیز انجام تحلیل‌های ترافیکی در این اراضی تأکید کردند.

اراضی عباس اباد

احمد دنیامالی که ریاست این کمیسیون را برعهده دارد در پایان این بازدید با بیان اینکه پروژه‌های اراضی عباس‌آباد از اهمیت ویژه‌ای در شورا چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ ایجاد فضای سبز برخوردار است، گفت: با این حال آنچه باید به آن توجه داشت این است که با بهره‌برداری از این اقدامات ما با یک تقاضای سفر انبوه در آینده مواجه خواهیم شد. البته وی این را هم گفت که اگر تا به امروز مطالعات کافی بوده، اجرای این پروژه بدون تغییری ادامه یابد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین به طراحی فضاهای ایجاد‌شده در این اراضی اشاره کرد: «هر‌کدام از این فضاها به‌صورت مجرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما باید درنظر داشت که مجموعه این فضاها با هم دارای هماهنگی، انسجام و یکپارچگی در معماری باشند. گرچه در ایجاد آن از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته شده و به‌طور قطع سبب جذب مردم خواهد شد.» به‌نظر دنیامالی مجموعه اقدامات در اراضی عباس‌آباد ظرفیت‌های مناسب فرهنگی در شهر ایجاد خواهد کرد و این مجموعه می‌تواند به قطب فرهنگی تهران تبدیل شود.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورا نیز پروژه اراضی عباس‌آباد را ازجمله موضوعات مورد بحث و اهمیت شورا در دوره سوم و چهارم عنوان کرد. به‌گفته وی پروژه‌هایی که در اراضی عباس‌آباد پایتخت در حال احداث است نظیر موزه پانوراما و باغ کتاب جزء پروژه‌های ملی هستند و از این‌رو باید تلاش وافری در همخوانی این فضاها با منویات رهبری و اصول شهر‌سازی‌ و معماری انجام گیرد.

شاکری هم مانند دنیامالی بر لزوم اجرای معماری ایرانی اسلامی و نیز تحلیل ترافیکی این مجموعه تأکید کرد: «به‌نظر می‌رسد باید دقت نظر بیشتری در این حوزه در مجموعه صورت گیرد که خوشبختانه در چندین پروژه که در مرحله طراحی بوده این امر در حال اجراست.»

کد خبر 259047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز