همشهری آنلاین: با توافق اولیه قرار است نمایشگاه آثار تجسمی بسم الله در تهران همزمان با ماه مبارک رمضان در موسسه اکو و فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین مهلت دریافت آثار یازدهمین جشنواره بین المللی بسم الله تا پایان روز 25 اردیبهشت 93 است.

این جشنواره هنری شامل دو بخش: لوگوتایپ با موضوع بسم الله و اسماء الحسنی و بخش پوستر با موضوع بسم الله و اسماء الحسنی - رمضان - تایپوگرافی ادعیه و مناجات کوتاه است.

یازدهمین جشنواره بین المللی بسم الله با هدف ایجاد زمینه ای مناسب برای ارتباط فرهنگی و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان جوامع اسلامی و سایر ادیان توحیدی، بسترسازی برای حضور هنرمندان سراسر جهان در عرصه قرآنی و ارائه و رقابت همزمان آثار آنان، تقویت و ارج نهادن به تلاش های خلاقانه هنرمندان در عرصه هنرهای معنوی، شناسایی آثار برتر برای حضور در مجامع هنری بین المللی و ایجاد زمینه مناسب برای حضور همزمان آثار اساتید صاحب نام عرصه خوشنویسی و گرافیک معاصر ایران با آثارهنرمندان جوان برگزار می‌شود.

این جشنواره شامل بخش (لوگوتایپ) با موضوع آیه بسم الله، اسماء الحسنی و اسماء متبرکه، بخش پوستر با سه موضوع آیه بسم الله، اسماء الحسنی، ادعیه و مناجات کوتاه و رمضان می‌شود.

نمایشگاه در دو بخش نمایش همگانی و نمایش افتخاری برگزار می‌شود.

بخش نمایش همگانی شامل کلیه آثار انتخاب شده توسط کمیته انتخاب بین المللی است.

بخش نمایش افتخاری شامل آثار مهمانان افتخاری و اساتید پیشکسوت خوشنویسی و نقاشیخط با موضوع آیه مبارک بسم الله و ادعیه و مناجات کوتاه است که از قبل به وسیله فراخوان رسمی انتخاب و دعوت می‌شوند.

آثاری ارسالی به این جشنواره باید در طول سال 92 خلق شده باشد و در هیچ جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشد.

هر هنرمند می‌تواند در هر بخش گرافیک حداکثر 4 اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

شرکت تمامی ادیان توحیدی در بخش های مختلف جشنواره آزاد است.

آثار بخش گرافیک می‌تواند به صورت کالیگرافیک یا خوشنویسانه، آیکونیک یا تصویری (شمایلی)، تایپوگرافیک یا حروفچینانه و هند راینینگ یا دست نویسانه باشد و آثار بخش پوستر (آیه بسم الله، اسماء الحسنی و اسماء متبرکه) و رمضان حتما باید به گونه ای باشند که بتواند با مخاطبان رابطه بصری و معنایی ایجاد کند به این معنا که در پوسترها به وجه رسانه ای بودن، پیام رسانی و کاربردی بودن پوسترها توجه شود.

در ضمن ذکر عنوان (یازدهمین جشنواره بین المللی بسم الله) در این دو موضوع پوستر ضروری است.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا 25 اردیبهشت ماه سال 93 مهلت دارند آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.

این آثار 5 تا 10 خرداد ماه داوری خواهد شد و در تیرماه و مردادماه سال 93 همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار راه یافته به جشنواره برپا خواهد شد.

نفر اول هر بخش: تندیس، لوح افتخار و 30.000.000 ریال - نفر دوم هر بخش: تندیس، لوح افتخار و 20.000.000 ریال - نفر سوم هر بخش: تندیس، لوح افتخار و 10.000.000 ریال در نظر گرفته شده است.

جایزه مؤسسه به یک اثر ویژه به مبلغ 40.000.000 ریال نیز از دیگر جوایز این جشنواره است.

آثار بخش اکسپوی جشنواره در صورت تمایل هنرمندان به نفع افراد کم بضاعت مبتلا به سرطان به فروش خواهند رسید.

نمایشگاه به صورت دورهای در مجامع هنری و بین المللی به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 259100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز