در این برنامه که توسط موسسه نغمه شهر و سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران تدارک دیده شده بود، بابک رضایی، مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گفت: امروزه برای فعالیتهای ورزشی بانوان شرایط دارد مهیا میشود، باید سعی کنیم امور فرهنگی ایشان را نیز افزایش دهیم و جا دارد که برخی از فرهنگسراها بهصورت تخصصی و دایمیبه مساله موسیقی بانوان بپردازند.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز در سخنانی گفت: با دید سطحی، امروز به نظر میرسد بخشی از عرصه هنر با برخی از مسائل مدیریتی در جدال به سر میبرد. اما من این موقعیت را موقعیت گفتوگو مینامم و معتقدم ما هیچگاه پس از انقلاب گفتوگوی کامل و صحیحی بین 3 رکن هنر، مدیریت و مردم نداشتهایم، این برنامه میتواند نشان دهنده همین گفتوگو باشد.
محمد مهدی عسگرپور افزود: جریانهای کممایه ومبتذل تلقی درستی از هنر ندارند و هنر را همان چیزی میدانند که خود ارایه میکنند و این موجبات سوءتفاهم را فراهم میکند.
او تصریح کرد: گوشهنشینی و کنج عزلت گزیدن تنها وضع کشور ما را بدتر میکند و کمکم شکل صحیح هنر از یاد میرود.
آذرهاشمی، نماینده هیات داوران جشنواره، نیز گفت: جشنواره موسیقی بانوان در برگیرنده ویژگیهای مختلفی است، اما مهمترین ویژگی آن حس غالب بر موسیقی است، به لحاظ تکنیکی و اجرا نمیتوان آن را بهصورت اختصاصی بررسی کرد چرا که موسیقی متعلق است به تمامیاقشار جامعه و جنسیت در آن تاثیری ندارد.
دراین برنامه علاوه بر معرفی برگزیدگان جشنواره از هیأت داوران جشنواره و 6 تن از موسیقیدانان زن نیزتجلیل به عمل آمد.
هیأت داوران عبارت بودند از هنگامه اخوان،سوسن اصلانی،افلیا پرتو،ملیحه سعیدی،مهرک صفاییه،آذرهاشمی و ارفع اطرایی(دبیرجشنواره).
و زنان پیشکسوت عرصه موسیقی که از آنها تقدیر شد عبارت بودند از:خاطره پروانه(خواننده) مهربانو توفیق(نوازنده سه تار) پروین صالح(همسرهوشنگ ظریف و نوازنده ویولن) مهدخت مخبر(ترانه سرا) فخری ملک پور(نوازنده پیانو و تنها یادگار و شاگرد مرتضی محجوبی) وآذین موحد(استاد دانشگاه و نوازنده فلوت).