چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

رئیس اداره هماهنگی و ساماندهی امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت:تاکنون مجوزی از سوی این سازمان برای ورود شیر ایرانی به کشور صادر نشده است.

حیوانات-شیر

 این درحالی است که یکشنبه گذشته ایرج جهانگیر، مدیرعامل مجموعه پارک ارم از ورود 2قلاده شیر ایرانی بعد از 125سال به ایران خبر داده و گفته بود این‌گونه‌ ایرانی قرار است از آلمان یا هندوستان وارد ایران شود.

جهانگیر یادآور شده بود که با با‌غ‌وحشی در آلمان صحبت‌های اولیه شده است که به ازای تحویل گورخر ایرانی یک جفت شیر ایرانی به باغ وحش تهران تحویل داده شود اما سازمان محیط‌زیست به‌دلیل کمبود گورخر ایرانی با این مبادله مخالف است و ما نیز درصدد هستیم این جفت شیر ایرانی را رایگان تحویل بگیریم.

امیر حسین داداشی، رئیس اداره هماهنگی و ساماندهی امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست اما در گفت‌وگو با ایرنا به صراحت گفته است که تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر مبادله گورخر ایرانی با یک جفت شیر ایرانی به سازمان محیط‌زیست داده نشده و هیچ مجوزی هم تاکنون صادر نشده است. آنطور که داداشی می‌گوید: زمانی که درخواستی برای جابه‌جایی گونه‌ها به سازمان محیط‌زیست داده شود، این درخواست در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و از آنجا که شیر ایرانی یک گونه منقرض شده است نیاز به بررسی و ارائه مدارک مستدل مبنی بر ایرانی بودن دارد. درعین حال وی تصریح می‌کند که منطقی نیست گورخر ایرانی بدهیم و شیر دریافت کنیم، اگر قرار باشد چنین کاری انجام شود و سیاست سازمان بر این امر باشد، روش‌های دیگری هم وجود دارد.

 

کد خبر 259366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز