یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حوزه هنری استان قم ۵ عنوان نمایشنامه قرآنی را برای نوجوانان تولید و آماده نشر نموده‌ است.

روی جلد کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری استان قم، وحید فرجی رئیس این حوزه هنری ضمن اعلام این خبر گفت: این پنج کتاب تحت عنوان مجموعه نمایش‌نامه‌های «یک آیه یک نمایش» توسط حوزه هنری استان قم تولید شده‌است و هم اکنون در مرحله اخذ مجوز نشر است.

وی عناوین این کتاب‌ها را چنین برشمرد: نمایشنامه‌ «میزان»؛ نوشته شهید سید حسن حسینی، دو عنوان نمایش نامه‌ «کلید دار کعبه» و «به خاطر مروارید» با موضوع حجاب و عفاف نوشته سید حسین فدایی حسین، «کارستان» نوشته محمدرضا آزاد و «آنها زنده‌اند» نوشته مجید ملامحمدی.

وحید فرجی درباره ایده سفارش این 5 عنوان کتاب گفت: قرآن کریم ظرفیت عظیمی برای راهبری انسان در مسیر آرامش و رستگاری دارد، چه بهتر که تولید مفاهیم اخلاقی توسط آثار هنری در قالب هنر قرآنی متجلی شود.

از این منظر و با توجه به اینکه هنر نمایش با قابلیت بهره بردن از تمام حواس انسانی و ثبت و انتقال اندیشه در سطح وسیعی از مخاطبان، امکان مناسبی برای تعلیم و تعلم آموزه های والای قرآنی را داد، حوزه هنری قم اقدام به تولید این 5 نمایشنامه کرد.

وی در ادامه افزود: این مجموعه نمایشنامه‌ها با هدف بهره بردن از مفاهیم، تفسیر و تحلیلِ ابعاد و لایه‌های گوناگون آیات قرآن کریم، شان نزول و قصه‌های قرآنی برای گروه سنی نوجوانان تهیه شده‌است.

وحید فرجی در انتها گفت: حوزه هنری استان قم بعد از انتشار این 5 مجلد به دنبال ایجاد فرصت‌ برای اجرای این نمایش‌ها در سطح شهر، مدارس، و مساجد استان و کشور خواهد بود.

کد خبر 259713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز