یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم کوتاه "دست خالی، دل پر" ساخته «بابک نبی‌زاده» به عنوان نماینده ایران، در میان آثار شاخص فیلم کوتاه جهان در جشنواره فیلم اربیل عراق داوری می‌شود.

فیلم ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم کوتاه "دست خالی، دل پُر" ساخته بابک نبی زاده این بار در پنجمین حضور بین المللی خود با آثار برگزیده کوتاه جهانی از کشورهای یونان، انگلستان، لبنان، مصر، ترکیه، سوییس و عراق به رقابت می‌پردازد.

هیأت انتخاب اولین جشنواره بین المللی "اربیل" به خاطر فرصت کوتاه زمانی در دعوت از آثار ساخته شده در حوزه انسان و معنا، تصمیم گرفته اند که امسال از میان آثار برگزیده تولید شده در سراسر دنیا، آثاری را که پس از سال 2012 کارایی و حضور مؤثرتری در جشنواره های مختلف دنیا داشته اند را به صورت مستقیم در بخش مسابقه شرکت داده و به سه اثر برگزیده جوایزی را اهدا کنند.

نبی زاده در پاسخ به این سوال که آیا قاعده یا اصولی برای فراگیر شدن یک اثر می‌شود تعریف کرد، می‌گوید: اصول خاص و دشواری وجود ندارد.

کافی است کمی درون و بیرونِ احوال ما بهم نزدیک باشند. متاسفانه در این روزگار، با پیشرفت تکنولوژی، روابط آدمها نیز مکانیکی تر شده است.

بی وفایی و تظاهر بی‌داد می‌کند، مردم اکثراً به چیزهای نظری باور دارند. اصولی کلی را پذیرفته اند، به مرام و آیینی گرویده اند اما در عمل هیچ اثری از این اعتقاد و باور نمی‌کند.

این روزها معتقد بودن و بی عمل ماندن امری بسیار متداول و مرسوم شده است. اکثر افراد در حرافی و سخنوری استادند اما در عمل از کوچکترین مسؤلیتها شانه خالی می‌کنند.

طبیعی است که در این شرایط، هر درونمایه ای که موجب آرامش خاطر آدمی شود، جذاب و فراگیر خواهد شد.

مضامینی چون: ایمان به نیرویی واحد، امید، سادگی، صداقت و عشق، این روزها نیاز روانی و مشترک همه‌ انسانها در هرکجای جهان هستند.

فیلم کوتاه "دست خالی، دل پر" به کارگردانی بابک نبی زاده در سال 1390 در پنج شهر شمالی در استان گیلان ساخته شد.

مدت زمان این فیلم چهارده دقیقه و با فرمت HD فیلمبرداری شده است.

این اثر با همکاری  عارف نامور (تصویربردار) _ محمد امامی (صدابردار) _ سید حامد حسینی (تدوین) _ بهزاد بیگ محمدی (مدیر تولید) _ مهران پورمندان (آهنگساز) _حسین صالحی (دستیار کارگردان) و محمد رسول رازقی_ افسانه پورقلی_ مهرشاد اسفندیاری _ مهران مظفری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

اولین جشنواره بین المللی "اربیل" امسال با مجموع 100 فیلم بلند سینمایی، فیلم کوتاه و آثار مستند از سی ام می تا چهارم ژوئن 2014 (9 تا 14 خرداد) در کردستان عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 259768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز