دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

علی مرسلی: این بخش به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکترجون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این مطلب بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست.

با جوش‌هایم چه‌کار کنم؟

سؤال: سلام دکتر، دختری هستم ۱۴ساله. صورتم پر از جوش است و وقتی از روی عادت، جوش‌هایم را می‌کنم، جایشان روی صورتم می‌ماند. خیلی ناراحتم و با دیدن صورتم در آینه اعصابم به هم می‌ریزد و به گریه می‌افتم. لطفاً برای حل این مشکل راهنمایی‌ام کنید.

جواب: دختر خانم، جوش‌های صورت در دوره‌ی نوجوانی، مسئله‌ای عادی است و همه‌ی ما وقتی نوجوان بودیم این جوش‌ها را تجربه کرده‌ایم. من خودم وقتی نوجوان بودم، خیلی از وجود جوش‌های غرور روی صورتم ناراحت بودم. اما توانستم با روش‌های خیلی ساده بر این مشکل غلبه کنم. مهم‌ترین نکته، دوری‌کردن از آینه است. اگر یکی‌ دو هفته خودت را در آینه نگاه نکنی، قضیه به‌کل از یادت می‌رود! همین الآن آینه‌ها را از اتاق و اطرافت بردار. بعد چیزهایی که جوش‌های روی صورتت را یادت می‌اندازد از جلوی چشمت دور کن (مثلاً پرتقال با آن سطح دانه‌دانه‌اش همیشه مرا یاد جوش‌های صورتم می‌انداخت، به همین دلیل همیشه از پرتقال بدم می‌آمد).

روش دوم، برعکس روش اول است. در برنامه‌ریزی روزانه‌ات وقتی را به نگاه‌کردن به جوش‌هایت اختصاص بده. هرروز مدتی به جوش‌هایت نگاه کن و با آن‌ها وربرو. حتی می‌توانی آن‌ها را بترکانی و از پاشیده‌شدن محتویاتش روی آینه لذت ببری! (نتیجه‌اش یک‌جورهایی مثل نقاشی پست‌مدرن از آب درمی‌آید)

نگران جای جوش‌هایت روی صورتت هم نباش، اتفاقاً قیافه‌ات خیلی هم نمکی و دوست‌داشتنی می‌شود. تازه اگر یک روز خدای ناکرده گم شدی، پدر و مادرت می‌توانند این جوش‌ها را به‌عنوان نشانی بدهند و سریع پیدایت کنند. پس خیلی درباره‌ی این جوش‌های مفید حساس نباش و گیر بی‌خودی هم نده!

----------------------------------

* شما هم می‌توانید سؤال‌های خود را با دکترجون در میان بگذارید. دکترجون آماده‌ی پاسخگویی به همه‌ی سؤال‌های شماست!
سؤال‌های خود را به ای‌میل هفته‌نامه‌ی دوچرخه به نشانی docharkheh@hamshahri.org بفرستید.

کد خبر 259829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز