سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

علی مرسلی: این بخش به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکترجون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این مطلب بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست.

دو راهی جام‌جهانی

سؤال: سلام دکتر. پسری هستم کنکوری و شب و روز برای قبولی در كنكور درس می‌خوانم. اما همان‌طور که می‌دانید امسال جام‌جهانی فوتبال برگزار می‌شود و از آن‌جایی که من عاشق تماشای فوتبال و جام‌جهانی هستم، نمی‌دانم چه‌طور برنامه‌ریزی کنم تا درس‌هایم را به‌طور فشرده بخوانم و بتوانم بازی‌های جام‌جهانی را تماشا کنم. لطفاً مرا راهنمایی بفرمایید.

جواب: دوست درس‌خوان و فوتبال‌دوست من! همان‌طور که می‌دانی برنامه‌ریزی، امر بسیار مهمی است. آدم‌های موفق در همه‌ی کارهایشان برنامه‌ریزی دارند، مثلاً من خودم برای تمام کارهایم برنامه دارم. در حال حاضر هم برنامه‌ام جواب‌دادن به پاسخ سؤال شماست (بعد از آن برنامه‌ام رفتن به دستشویی و بعدش هم تماشای تلویزیون  است.) داشتم می‌گفتم... شما باید از همین حالا برنامه‌ریزی دقیقی برای دوران جام‌جهانی داشته باشی تا بتوانی تمام بازی‌ها را تماشا کنی. چون جام‌جهانی چهار سال یک‌بار برگزار می شود و تازه مهم‌تر از آن، این‌كه تیم ملی ما همیشه  كه به جام جهانی نمی‌رسد!

ولی همان‌طور كه می‌دانی کنکور هر‌سال یک‌بار برگزار می شود. بنابراین اگر شما جام‌جهانی را تماشا نکنی، چهار سال دیگر باید منتظر جام‌جهانی بمانی، ولی اگر کنکور قبول نشوی فوق فوقش سال دیگر (که جام‌جهانی هم نیست) می‌توانی درس بخوانی و قبول شوی. فقط مواظب باش همان سال دیگر قبول شوی، چون سال بعدترش جام ملت‌های اروپا شروع می‌شود و دوباره حیف است که به جای تماشای هیجان فوتبال در اتاق بنشینی و درس بخوانی!

----------------------------------

* شما هم می‌توانید سؤال‌های خود را با دکترجون در میان بگذارید. دکترجون آماده‌ی پاسخ‌گویی به همه‌ی سؤال‌های شماست!
سؤال‌های خود را به ای‌میل هفته‌نامه‌ی دوچرخه به نشانی docharkheh@hamshahri.org بفرستید.

کد خبر 262791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha