یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام : سهام 105 شرکت طی معاملات یکشنبه 17 تیرماه 86 در تالارهای بورس تهران بین فعالان این بازار دست به دست شد.

در این روز قیمت سهام دو شرکت شهد ایران و فرآورده های تزریقی دو درصد افزایش یافت. سهام 5 شرکت فنرسازی زر، سایپا، توسعه معادن روی، ملی سرب و روی و گروه بهمن هم امروز با کاهش دو درصدی قیمت روبرو شد.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام در پایان معاملات امروز بورس تهران 22 درصد افزایش یافت و به 9 هزارو 159 واحد نزدیک شد. معاملات فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس، چادرملو، بانک اقتصاد نوین و بانک پارسیان امروز بیشترین تاثیر را در روند افزایشی شاخص داشتند.

در این روز در حالی که شاخص عملکرد تالار اصلی کاهش 9 واحدی را در کارنامه خود ثبت می‌کرد، شاخص عملکرد تالار فرعی با 68 واحد رشد مواجه شد. شاخص بازده نقدی و قیمت و شاخص صنعت در این روز کاری سیر صعودی داشتند و هر کدام به ترتیب 72 واحد و 15.7 واحد رشد کردند.

صف‌های عرضه و تقاضا

حجم تقاضا برای خرید سهام ملی صنایع مس روز یکشنبه 17 تیر ماه 86 کاهش یافت.
در این روز تعداد خریداران سهام این شرکت به 5 هزار و 175 نفر رسید. این افراد برای خرید 17.5 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 90.6 میلیارد ریال به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کردند.

تعداد دو هزار و 820 دستور خرید امروز برای 17.7 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 50 میلیارد ریال صادر شد و 6 هزار و 156 نفر هم برای خرید 1.5 میلیون سهم چادرملو به ارزش 9 میلیارد ریال اقدام کردند.

پس از شرکت‌های یاد شده امروز بیشترین حجم نقدینگی بازار به سوی سهام شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، داده پردازی، لوله ماشین سازی، ماشین سازی اراک و پتروشیمی شیراز سرازیر شد.

از سوی دیگر امروز 7 هزارو 286 نفر تعداد 16 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 115.6 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.همچنین 1.7 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 29.3 میلیارد ریال امروز توسط 16 هزار و 757 نفر به فروش گذاشته شد.
ارزش دستور فروش‌های صادر شده برای سهام سایپا امروز به 21 میلیارد ریال نزدیک شد.

در این روز دو هزار و 554 نفر تعداد 8.2 میلیون سهم سایپا را برای فروش عرضه کردند.
باما، سرمایه گذاری بانک ملی، گروه بهمن، صنایع شیمیایی، سرمایه گذاری غدیر، بانک کارآفرین و سیمان هگمتان هم از جمله سهامی بودند که حجم عرضه سهام آن‌ها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

بازگشت 2 شرکت، توقف 4 نماد

نماد معاملاتی دو  شرکت در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران بازگشایی شد. در این روز داد  و ستد سهام  لنت ترمز ایران پس از برگزاری مجمع عادی سالانه مبنی بر سود نقدی و قند مرودشت پس از برگزاری مجمع عادی به‌طور فوق العاده برای انتخاب اعضای هیات مدیره از سر گرفته شد.

همچنین در پایان معاملات امروز  داد و ستد سهام  شرکت های سینا دارو، گروه صنعتی بوتان و باما برای برگزاری مجمع عادی سالانه و نماد  شرکت سیمان ارومیه جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

کد خبر 26022

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز