دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین- سپیده بهکام: سیر حرکت شاخص‌های اصلی بورس تهران روز دوشنبه 4 تیر 86 باز هم صعودی شد.

شاخص های بورس تهران  روز گذشته در نتیجه بازگشایی 20 نماد معاملاتی  به شدت افت کردند به طوری که روابط عمومی این سازمان طی اطلاعیه‌ای از به سهامداران توضیح داد افت 156 واحدی شاخص کل در نتیجه بازگشت 20 شرکت به تالارهای مبادلات سهام است.

شاخص کل قیمت سهام امروز در نتیجه معاملات فولاد مبارکه اصفهان، دوباره با افزایش روبرو شد وبا رشد نیم واحدی به 9 هزار و 156 واحد رسید. شاخص بازده نقدی و قیمت هم با 1.5 واحد افزایش امروز به مرز29 هزار و 922 واحد نزدیک شد.

طی داد و ستدهای این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 53 واحد افزایش یافت و در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی 33.4 واحد نزول کرد.شاخص صنعت هم امروز در بورس تهران با دو واحد کاهش روبرو شد.

بالا و پایین بازار

قیمت هر سهم سه شرکت قند شیرین خراسان، فولاد مبارکه اصفهان و ماشین سازی اراک روز دوشنبه 4 تیر 86، دو واحد افزایش یافت.

در این روز سهامداران سرامیک‌های البرز، سرامیک‌های صنعتی اردکان، توسعه معادن روی، گل گهر، فرآورده‌های تزریقی، کالسیمین، ایران دارو، بانک پارسیان، موتوژن و کربن ایران شاهد کاهش دو درصدی قیمت هر سهم آن‌ها بودند.

صف‌های عرضه و تقاضا

بیشترین دستور خریدها روز دوشنبه 4 تیر 86 برای سهام سرمایه گذاری ساختمان صادر شد و این شرکت را در صدر جدول تقاضا قرار داد.

در این روز دو هزار و 789 نفر برای خرید 23.5 میلیون سهم این شرکت به ارزش 65.6 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

یک هزار و 595 نفر در جریان داد و ستدهای امروز برای 2.6 میلیون سهم سرمایه گذاری البرز به ارزش 4 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

پس از این شرکت‌ها امروز بیشترین دستور خریدها برای شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، داده پردازی، صدرا، ماشین سازی اراک، پتروشیمی شیراز و قند شیرین خراسان به ثبت رسید.

از سوی دیگر امروز در کفه عرضه 7 هزارو 758 نفر تقاضای فروش مربوط به 14 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 109 میلیارد ریال را به کارگزاری‌ها تحویل دادند.

16 هزار و 757 نفر امروز برای 1.8 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 31 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

در این روز یک هزار و 916 نفر 77.3 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 15 میلیارد ریال به فروش گذاشتند و دو هزارو 677 نفر در صف فروش 4.2 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 11.2 میلیارد ریال ایستادند.

سایپا، صنایع شیمیایی، باما، ایران خودرو دیزل، بانک کارآفرین و سرمایه گذاری غدیر هم امروز از جمله شرکت‌های حاضر در جدول عرضه بورس تهران بودند.

کد خبر 25085

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز