۲مرد مسلح که بر سر اختلافات ملکی دست به قتل‌عام ۵ نفر در شهرستان رامهرمز زده بودند، وقتی در محاصره پلیس قرار گرفتند، کشته شدند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از مردان مسلح پس از اینکه همه راه‌های فرار را بسته دیده، با شلیک گلوله دست به‌خودکشی زده است اما هنوز نحوه دقیق مرگ نفر دوم مشخص نیست.

ظهر دوشنبه، شهر رامهرمز در استان خوزستان به‌دنبال تیراندازی‌های پی در پی 2مرد مسلح، ساعاتی پر از ترس و دلهره را پشت سر گذاشت. دلیل اصلی این تیراندازی، اختلاف قدیمی بین 2طایفه بزرگ بر سر زمینی در مرکز شهر بود.هر کدام از این دو طایفه، اصرار داشتند که زمین مورد نظر متعلق به آنهاست و بر سر این مسئله سال‌ها اختلاف داشتند و حتی پرونده‌ای نیز در این‌باره در مراجع قضایی شهر تشکیل شده بود.

با گذشت سال‌ها از این اختلاف، در نهایت دادگاه رأی را به نفع یکی از طرفین درگیری صادر کرد اما صدور رأی هم باعث نشد که درگیری قدیمی پایان یابد.ظهر دوشنبه، 2مرد از طایفه‌ای که رأی دادگاه را به ضرر خود می‌دیدند، با برداشتن سلاح کلاشینکف و چند خشاب پر سوار خودروی خود شده و راهی همان زمینی شدند که طرف مقابلشان در آنجا در حال احداث یک ساختمان بودند. آنها به محض رسیدن به این زمین، افرادی را که در ساختمان و در آن حوالی حضور داشتند به رگبار بستند.

در جریان این تیراندازی علاوه بر 3نفر از اعضای طایفه مقابل، مهندس ناظر ساختمان و یکی از رهگذران نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و جانشان را از دست دادند. مرگ 5نفر در این تیراندازی پایان ماجرا نبود؛ چرا که مردان مسلح سوار خودروی خود شدند و به سمت ساختمان دادگستری حرکت کردند. آنها در مقابل ساختمان دادگستری نیز شروع به تیراندازی کردند که خوشبختانه در جریان این تیراندازی به کسی آسیب نرسید و گلوله‌ها به در و دیوار ساختمان برخورد کردند.

همزمان با این اتفاق، پلیس که در جریان ماجرا قرار گرفته بود، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری مردان مسلح شروع کرد. چندین تیم از مأموران انتظامی، آگاهی و یگان امداد راهی خیابان‌های شهر شدند و جست‌و‌جو برای شناسایی خودروی مردان مسلح شروع شد.

درحالی‌که تحقیقات مأموران ادامه داشت، مردان مسلح این بار راهی یک نمایندگی مجاز سایپا شدند که متعلق به اعضای طایفه مقابل بود. وقتی به آنجا رسیدند، بی‌مقدمه شروع به تیراندازی به طرف این نمایندگی کردند که خوشبختانه در این حادثه نیز به کسی آسیبی نرسید. مردان مسلح پس از آن بار دیگر سوار خودروی خود شدند و این‌بار به سمت مرکز شهر به راه‌افتادند.
سرهنگ خواجوی، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با تأیید این خبر به همشهری گفت: زمانی که خودروی متهمان به سمت شهر در حرکت بود، سرانجام از سوی تیم‌های عملیاتی پلیس ردگیری شد. عملیات تعقیب مردان مسلح شروع شد اما آنها بی‌توجه به اخطار پلیس به فرار ادامه دادند. سرانجام پس از دقایقی، تیم‌های عملیاتی تمامی راه‌های فرار متهمان را مسدود و آنها را محاصره کردند.

وی ادامه داد: درگیری مسلحانه پلیس و مردان مسلح شروع شد و چند دقیقه بعد مشخص شد که هر دوی آنها داخل ماشین کشته شده‌اند و اجساد بی‌جان آنها که داخل ماشین افتاده بود، به پزشکی قانونی انتقال یافت. در همین حال معاون سیاسی - اجتماعی استانداری خوزستان نیز با اشاره به اینکه حادثه به‌دلیل اختلافات ملکی رخ داده است، گفت: در حال حاضر اوضاع در شهر رامهرمز با دخالت نیروی انتظامی عادی است.

کد خبر 260784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز