چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

دستور توقف ساخت‌وساز سرای دلگشا در حریم کاخ جهانی‌شده گلستان تهران از سوی بازپرس شعبه۲ دادسرای فرهنگ و رسانه (کارکنان دولت) صادر شد.


به گزارش مهر، پس از درخواست مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دادستان عمومی و انقلاب تهران مبنی بر توقف عملیات ساخت‌وساز مجتمع تجاری سرای وزیر نظام (سرای دلگشا) در عرصه تاریخی تهران و حریم درجه یک مجموعه تاریخی کاخ گلستان، دستور توقف این پروژه از سوی بازپرس شعبه2 دادسرای فرهنگ و رسانه(کارکنان دولت) صادر شد. گفته می‌شود پیش از این مجوز ساخت‌وساز در این محوطه پس از شکایت صاحب ملک به دیوان عدالت اداری صادر شده. کمیسیون ماده5 شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه بهمن‌ماه سال91 با اشاره به اهمیت و ارزش هسته تاریخی شهر تهران بر لزوم رعایت حریم مصوب میراث فرهنگی در محدوده بازار و ارگ تاریخی تهران تأکید کرده بود. براساس آنچه کمیسیون ماده5 شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام کرده بود، مالک سرای دلگشا با بی‌توجهی به رأی کمیسیون ماده5، ارتفاع این مجتمع در حال ساخت را به بیش از 18متر رسانده بود.

رسانه‌ها و مسئولان سازمان میراث فرهنگی نیز پیش از این اعتراض به نقض حریم کاخ گلستان را مطرح کرده بودند و بدین‌ترتیب در پنجم خردادماه (10روز پیش) دستور توقف ساخت‌وساز از سوی فرماندهی پلیس امنیت تهران بزرگ به شرکت مجری ابلاغ و عملیات ساخت‌وساز سرای دلگشا متوقف شد. مدیر بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 تهران هم پیش از این در گفت‌وگو با همشهری ضمن تأکید بر تعامل با سازمان میراث فرهنگی، بر حفظ بافت تاریخی منطقه تأکید کرده بود.

کد خبر 260803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز